۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۶۴۹۷۰

فراخوان دومین کنگره شعر مرثیه رضوی اعلام شد

فراخوان دومین کنگره شعر مرثیه رضوی اعلام شد
دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی گفت: دومین کنگره شعر مرثیه رضوی با عنایت امام رضا (ع) به ‌صورت کشوری و در قالب فراخوان ملی در عرصه مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید مهدی حسینی، اظهار داشت: هم‌زمان با سی‌امین سال تأسیس انجمن ادبی مشکات، دومین کنگره شعر مرثیه رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: شاعران اهل‌بیت(ع) درباره مرثیه امام رضا(ع) آثار زیادی ارائه نکرده‌اند و با فقر شعر رضوی روبرو هستیم، یکی از اهداف مهم فراخوان کنگره شعر مرثیه رضوی جذب آثاری است که در این زمینه ارائه‌شده و از آن بی‌خبر هستیم.

حسینی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شعر مرثیه رضوی بیان کرد: سوق دادن شاعران اهل‌بیت (ع) به موضوع مرثیه امام رضا(ع) ازجمله اهداف مهم برگزاری این کنگره است.

دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی عنوان کرد: شعر مرثیه حتماً باید قبل از ارائه مرثیه حاوی ستایش و معرفی ویژگی‌های اهل‌بیت(ع) باشد واز این جهت در فراخوان اعلام کردیم مدح و مرثیه و همچنین به دنبال آثاری هستیم که به مدح امام رضا(ع) بپردازد و سپس به مرثیه ورود کند.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در کنگره شعر مرثیه رضوی تصریح کرد: تنها اشعار رضوی که درون‌مایه‌ مرثیه داشته باشند موردبررسی قرار می‌گیرند و همچنین محدودیتی در تعداد اثر ارسالی وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: آثار ارسالی باید در قالب کلاسیک و دارای قابلیت اجرا در هیئت باشد، اشعار ارسالی حاوی مدح و مرثیه و دارای زبان سهل و ممتنع باشد و اشعار ارسالی قبلاً در فراخوانی ارائه و یا منتشرنشده باشند، ان‌شاءالله به 5 اثر برگزیده هدیه‌ای به‌رسم یادبود ارائه می‌شود.

دبیر کنگره شعر مرثیه رضوی گفت: یکی دیگر از اهداف این کنگره شناسایی شاعرانی است که در زمینهٔ مرثیه شعر رضوی فعالیت کرده‌اند و آن‌ها را نمی‌شناسیم و ضمن شناسایی آن‌ها به جامعه ادبی معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ادبی مشکات از سال 69 با حضور برخی از شاعران ولایی تشکیل شد و تا امروز فعالیت خود را ادامه داده است، کنگره شعر مرثیه رضوی با عنایت امام رضا(ع) به‌صورت کشوری و در قالب فراخوان ملی در عرصه مجازی برگزار می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: 26 مهرماه که مصادف است با پایان ماه صفر آخرین‌مهلت ارسال آثار است، ثبت اثر در پایگاه شعر هیئت به نشانی shereheyat.ir/razavi امکان‌پذیر است.

ارسال نظرات