۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۰۱۰
سخنگوی نُجَباء:

دولت عراق دستش را در دست قاتل شهیدان سلیمانی و المهندس گذاشت

دولت عراق دستش را در دست قاتل شهیدان سلیمانی و المهندس گذاشت
مهندس الشَمَّری در مصاحبه ای از رفتار دولت عراق انتقاد کرد و گفت: دولت پس از ترور فرماندهانِ پیروزی بر داعش، حاضر شد دست در دست ترامپ تروریست بگذارد.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در مصاحبه‌ای تلویزیونی با انتقاد از رفتار دولت عراق، گفت: دولت با سپری شدن مدتی از ترور فرماندهانِ پیروزی بر داعش [شهیدان سلیمانی و المهندس]، حاضر شد دست در دست ترامپ تروریست بگذارد.

مهندس «نصر الشَمَّری» سفارتخانه آمریکا در بغداد را پایگاهی نظامی، نه یک مکان دیپلماتیک، برشمرد و تأکید کرد که نمی‌توان این مکان را سفارت تلقی کرد.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: علی‌رغم باورمان به اینکه سفارت آمریکا را نمی‌توان مکانی دیپلماتیک به‌شمار آورد، اما در حال حاضر آن را هدف قرار نمی‌دهیم؛ چرا که اطرافش را مناطق مسکونی غیرنظامیان فرا گرفته است.

سخنگوی نُجَباء با اشاره به اینکه احدی حق مشروعیت‌بخشی به اشغالگران را ندارد، از اینکه در سال ۲۰۲۰ میلادی کشور عراق تحت اشغال است به‌شدت ابراز تأسف کرد و این معضل را بزرگ‌ترین دغدغه برای یک عراقی اصیل دانست.

الشَمَّری در ادامه افزود: هرکس مدعی است که آمریکایی‌ها با اراده و درخواست دولت ما به عراق آمده‌اند، آشکارا دروغ می‌گوید.

وی آبشخور مشکلات کنونی عراق را حضور آمریکایی‌ها در کشور دانست و افزود: نیروهای نظامی بیگانه به‌زودی مجبور به خروج خواهند شد.

معاون دبیرکل نُجَباء در بخش دیگری از مصاحبه خود با شبکه ماهواره‌ای "النُجَباء" یادآور شد: در قاموس مقاومت اسلامی چیزی تحت عنوان هراس از آمریکا وجود ندارد. نه آمریکا و نه مزدوران کوچکش در منطقه، خللی در عزم و باور ما ایجاد نمی‌کنند.

مهندس الشَمَّری با تکیه بر هم‌پوشانی منافع ایران و عراق در مقابله با آمریکا، گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی برای عراق تعیین‌تکلیف کند.

وی در پایان، علاقه و ارادت ملت عراق به شهدا را نشان قدردانی آنان از مقاومت دانست و گفت: به همین دلیل است که شاهدیم پرچم‌های مقاومت و تصاویر شهدا جای‌جای مسیر زیارت اربعین را پر کرده است./د102/ق
ارسال نظرات