۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۰۶۱
عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان:

مسؤولان عملگرایی را جایگزین سخنرانی کنند

مسؤولان عملگرایی را جایگزین سخنرانی کنند
سمنان - آیت الله ترابی گفت: متأسفانه مسؤولان سخنرانی زیاد می‌کنند، اما عملگرایی بین آن‌ها کمرنگ شده؛ همه باید مراقب باشیم فرصت خدمت به مردم، تبدیل به زیان و نقمت نشود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، آیت الله سید محمود ترابی در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان این شهرستان ضمن تسلیت ایام عزای اهل بیت عصمت و طهارت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه 670 شهید والامقام شهرستان دامغان، اظهار داشت: خدمت صادقانه از خمیرمایه های اصلی فرهنگ ایثار است، فرهنگی که شهدای گرانقدر ما با تقدیم جانشان در راه حفظ اسلام، عزت و خاک کشور و جان و ناموس ملت بزرگ ایران، اوج آن را به نمایش گذاشتند و در واقع شهدا از همه ما سبقت گرفتند.

استاد برجسته حوزه علمیه با ذکر خاطره ای از فرزند شهید خود، طلبه شهید سید محمد ترابی، اضافه کرد: فردی که در حکومت و جامعه اسلامی و شیعی مسؤولیتی را می پذیرد، باید شخصیتش مزین به روحیه انقلابی و تفکر جهادی باشد و کمال خواست و آرزویش توفیق در خدمت به مردم و دین خدا و رفع مشکلات آنها باشد؛ که اگر غیر از این باشد بی تردید فرصت طلایی خدمت برای او تبدیل به زیان و نقمت می شود.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد، علاقه و توجه ویژه ای که طلاب و روحانیان به مرحوم حضرت آیت الله اراکی (ره) داشتند به نقل مطلبی درس آموز از این عالم گرانقدر پرداخت و گفت: جوانی خدمت ایشان رسید و گفت لطفا نصیحتی بفرمایید؛ آیت الله اراکی (ره) پرسیدند، شغلت چیست؟ جوان اظهار داشت نجارم و درب می سازم؛ این عالم والامقام فرمود، برای قلب و دلت درب درست کن، که هر فردی و هر صدایی وارد نشود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان سمنان خطاب به مسؤولان اظهار داشت: هر ندایی را گوش ندهید و اجازه ندهید حرف های باطل و بی اساس روی شما اثر بگذارد؛ به تعبیر قرآن گوش باشید آنگونه که رسول خدا (ص) حرف همه را با احترام گوش می دادند، اما انسان عاقل و مدبر باید پس از گوش دادن به همه نظرات در مقام عمل بررسی و تحقیق کند؛ بی تردید این کار به نفع شما مسؤولان و به نفع مردم و جامعه است.

استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی اسلام را عملا پیاده کردند، آنچه به مردم گفتند را خود بدان عمل کردند، اما متاسفانه این مهم اکنون بسیار کمرنگ شده است؛ مسؤولان حرف بسیار می زنند، سخنرانی‌های فراوانی می کنند، اما در مقام عمل چیزی دیده نمی شود؛ بی شک اگر دستورات دین درست، بجا و به موقع بکار گرفته شود، هم من و شمای مسؤول سعادتمند می شویم و هم جامعه و مردم بهره مند می شوند.

برای مشاهده و مطالعه فیلم و متن خاطره این عالم برجسته راجع به فرزند شهیدش، طلبه شهید والامقام سید محمد علی ترابی، اینجا کلیک کنید./977/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
چرا جریمه های خارج کشور رابه سرمردم می زنید اما رفاه خارج را برای مردم عملی نمیکنیداینکه نشد دریافتی مردم را به دلارمحاسبه کنید تا همه توان ماسک زدن را داشته باشند
0
0