۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۰۷۱
رئیس دانشگاه قم عنوان کرد؛

ایستادگی تمام قد در برابر اشاعه فرهنگ غرب؛ تکلیف رهپویان حسینی

ایستادگی تمام قد در برابر اشاعه فرهنگ غرب؛ تکلیف رهپویان حسینی
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه برخی به دنبال تضعیف غیرت دینی هستند، گفت: کسانی با اشاعه فرهنگ غرب به دنبال تضعیف اخلاقی جامعه هستند، تمام قد می‌ایستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در برنامه هفتم در مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، از فضای مجازی پخش شد، گفت: امام حسین(ع) در کنار تلاش مضاعف برای تغییر اوضاع، تسلیم رضایت و فرمان الهی بودند.

این کارشناس دینی عنوان کرد: کسی که می خواهد در سبک زندگی حسینی حرکت کند، در جای خود باید برای بهبود اوضاع خود و خانواده اش تلاش کند اما در عین حال، اگر به هدف نرسید، باید تسلیم فرمان الهی باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) در طول زندگی خود به عبادت و نماز اهتمام ویژه ای داشتند، اظهار داشت: امام در حق یکی از یارانش که وقت نماز را به ایشان یادآوری کرد، دعای خیر کردند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در کمال عزت از برادرش خواست که شب عاشورا را از دشمن مهلت بگیرد، ابراز کرد: سیدالشهدا به خاطر علاقه فراوان به عبادت و نماز حاضر شدند از دشمن مهلت یک شبه بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه گاهی تمام عجله های خود را برای زمان نماز می گذاریم، گفت: جامعه ای می تواند در برابر مشکلات بایستد که ارتباط خود با خداوند متعال، عبادات و نماز را حفظ کند.

این کارشناس دینی غیرت مداری را یکی از اصول اساسی حیات پاک امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: انسانیت حکم می کند که انسان نسبت به چیزی که مسؤولیت آن را دارد، مراقبت داشته و غیرت بورزد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه غیرت دینی همواره برای جامعه اسلامی ارزش محسوب می شود، عنوان کرد: غیرت نسبت به دین خدا و ناموس از ویژگی های اصلی رهپویان حسینی است.

وی با بیان اینکه برخی با تبلیغات و ماهواره می خواهند غیرت را در جامعه تضعیف کنند، اظهار داشت: در مقابل کسانی با اشاعه فرهنگ غرب به دنبال تضعیف اخلاق و غیرت دینی هستند، تمام قد می ایستیم./1350/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
رسا دمت گرم خوب حالشو گرفتي با اين تصوير خشن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
مهم ترین رسالت روحانیت تبلیغ دین و هدایت مردم به سمت ارزش های الهی است که باید در این مسیر مهم ثابت قدم و استوار باشیم.
0
0