۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۰۷۲
معاون آموزش حوزه مطرح کرد؛

نقش صبر در حل معضلات اجتماعی و خانوادگی

نقش صبر در حل معضلات اجتماعی و خانوادگی
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد صبر را مرهم درد‌های جامعه دانست و گفت: اگر این اصل در خانواده‌ها رعایت شود، بسیاری از بار‌ها از روی قوه قضائیه برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در برنامه هفتم در مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، گفت: شناخت الگوهای رفتاری امام حسین(ع) در مواجه با دشمنان معاند، نیاز امروز جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به حضور منافقین و کینه ورزان امیرالمومنین(ع) در لشکر عمر بن سعد، گفت: دنائت ظهور یافته دشمن در روز عاشورا نشان دهنده علت صف کشیدن آن ها در برابر حق است.

معاون آموزش حوزه های علمیه برخورد امام حسین(ع) با دشمنان خود را محکم و قرآنی دانست و اظهار داشت: با وجود اقتدار امام حسین(ع) در مواجه با دشمنان، برخورد ایشان از ویژگی نصح برخودار بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنرانی امام حسین(ع) پس از رسمیت یافتن جنگ در روز عاشورا، ابراز کرد: دلیل این سخنرانی ها، دستگیری و هدایت لشکر دشمن بود.

وی افزود: برخلاف اظهار نظر برخی مبنی بر پیشنهاد مذاکره امام حسین(ع) به عمرسعد، ایشان در این دیدار عمرسعد را دعوت به حق کرد و نسبت به فرجام کارش هشدار داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان اینکه امام حسین(ع) در مقابل دشنام دشمنان به اصول اخلاقی خود مانند ذکر گفتن مشغول بود، گفت: امام هرگز در جنگ به دنبال انتقام نبود و اگر در میانه جنگ کسی پا به فرار می گذاشت، او را دنبال نمی کرد.

وی عنوان کرد: در گزارشات روز عاشورا خبری از نفرین امام حسین(ع) نسبت به دشمنان وجود ندارد؛ به جز چند مورد که در آن اصل امامت، مورد اهانت قرار گرفته بود.

معاون آموزش حوزه اظهار داشت: صبر مرهم بسیاری از دردهای امروز جامعه است؛ اگر این اصل در خانواده ها رعایت شود، بسیاری از بارها از روی قوه قضائیه، زندان ها و ... برداشته می شود./1350/پ202/ق

ارسال نظرات