۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۶۵۰۷۶
آیت الله جاودان:

منکران قیامت به لقاء الهی باور ندارند

منکران قیامت به لقاء الهی باور ندارند
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منکران قیامت به لقاء الهی باور ندارند، گفت: پیروی نکردن از اولیای الهی مصداق فرو رفتن در آتش دوزخ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد علی جاودان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در جلسه درس اخلاق حسینیه مرحوم شیخ زاهد گفت: منکران قیامت به لقاء الهی باور ندارند.

وی با بیان اینکه منکران قیامت گرفتار قهر الهی می شوند، عنوان کرد: جمع بزرگی از انسان ها زندگی دنیا را به زندگانی آخرت ترجیح می دهند؛ بسیاری از انسان های دنیا طلب منکر قیامت هستند.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه مرگ یک امر قطعی و حتمی است، اظهار داشت: افراد بسیاری در تشییع جنازه بستگان و آشنایان شرکت می کنند اما باور ندارند که روزی خودشان نیز تشییع می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قبر عالم برزخ آدمی است، ابراز کرد: گناه و معصیت سبب فشار قبر می شود؛ کسانی که به قیامت معتقد نیستند دنیا را جایگاه همیشگی خود می دانند و برای کسب آن در نهایت غفلت تلاش و کوشش می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسانی نمی داند مرگش چه زمانی فرا می رسد، گفت: اگر کسی به حقیقت مرگ باور داشته باشد خواب از چشمان او می رود و نمی تواند نسبت به عاقبت اخروی خود بی خیال باشد.

آیت الله جاودان بی اعتنایی به دستورات دین و اولیای الهی را فرو رفتن در آتش جهنم دانست و عنوان کرد: انسان با اعمال ناشایستی که در عالم دنیا انجام می دهد آتش دوزخ را برای خود فراهم می کند آتشی که رهایی از آن وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ایمان می آورند و عمل صالح انجام می دهند و نسبت به وظایف خود کوتاهی ندارند به فرمان خداوند متعال در بهشت قرار می گیرند آنان کسانی هستند که به قیامت باور دارند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات