۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۶۵۰۸۷
حزب الله عراق:

آزادسازی قدس، از کربلا آغاز می‌شود

آزادسازی قدس، از کربلا آغاز می‌شود
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق با تأکید بر آزادسازی سراسر سرزمین فلسطین، گفت که رئیس جمهور آمریکا باید به حماقت خود پایان دهد و نظامیان خود را از عراق خارج کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «جعفر الحسینی» سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق بر آزادسازی کامل اراضی فلسطین و اخراج مزدوران آمریکایی از خاک عراق تأکید کرد.

الحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: «موضع بغداد در مقابل فلسطین تغییر نکرده است... فلسطین متعلق به ماست و نمی‌توان از آن و مقدسات اسلامی دست برداشت».

فلسطین باید کاملا آزاد شود

وی با بیان اینکه کتائب حزب الله به «گزینه آزادسازی کامل اراضی فلسطین پایبند است»، تأکید کرد: «رژیم غاصب هیچ جایی در آن (فلسطین) ندارد؛ زیرا آنجا، سرزمین عربی است و مقدسات اسلامی در آن جای گرفته است».

این فرمانده عراقی با تأکید بر اینکه در عراق هیچ صحبتی از کنار آمدن با رژیم صهیونیستی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: «پایگاه‌های مردمی، رهبران سیاسی و مراجع دینی عراق بر آزادسازی کامل اراضی فلسطین ثابت قدم هستند».

الحسینی با بیان اینکه «ما به عنوان مقاومت اسلامی گزینه‌های ثابت و معینی داریم که همان تداوم مقابله با ایادی آمریکا و رژیم غاصب در منطقه و آزادسازی کامل آن است»، تصریح کرد، همچنان شاهد اقدامات بزرگ مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی هستیم و می‌بینیم که این رژیم را متوقف کرده است تا بتواند سرزمین خود را کاملا آزاد کند.

وی با بیان اینکه طرح عادی‌سازی حتی در پشت پرده عرصه سیاسی عراق وجود ندارد، گفت: «آمریکایی‌ها نمی‌توانند در عراق برای خود جایگاهی ایجاد یا از خود حمایت کرده و نزد افکار  عمومی آن، مقبولیت ایجاد کنند».

آزادسازی قدس از کربلا آغاز می‌شود

سخنگوی کتائب ادامه داد: «اجماع اصولی در عراق وجود دارد که علاوه بر رد عادی‌سازی بر پایبندی به گزینه آزادسازی کامل اراضی فلسطین تأکید دارد... از نظر مردم عراق، آزادسازی قدس از کربلا آغاز می‌شود. آمریکایی‌ها به خوبی از این مسئله اطلاع دارند».

الحسینی با تأکید بر اینکه «عراق بخشی از محور مقاومت است که با رژیم غاصب مقابله می‌کند و مانع از گسترش آن می‌شود»، خاطر نشان کرد: «این رژیم تلاش کرد تا توانمندی مقاومت را تضعیف کند و مشکلاتی در داخل عراق به وجود آورد تا مردم عراق را از درگیری اصلی با خود منصرف کند».

وی با بیان اینکه توانمندی محور مقاومت بسیار فراتر از تصور دشمن است، تأکید کرد: «حملات ناکام این رژیم به داخل عراق، هیچ نتیجه‌ای ندارد؛ زیرا مقاومت بزرگتر از آن است که با پهپاد، ضربه بخورد... این رژیم از ترس پاسخ مقاومت، حملات خود را کتمان می‌کرد؛ [پاسخی] که به ایادی و پایگاه‌های مشترک آمریکایی خواهد بود که در راستای منافع این رژیم در عراق است».

حضور آمریکا، مهمترین خطر برای عراق است

این فرمانده عراقی با اشاره به اینکه مردم عراق به این نتیجه رسیده‌اند که حضور آمریکا در کشورشان، مهمترین خطر است، درباره حوادث اخیر اربیل گفت: «آنچه روز گذشته در اربیل رخ داد و حوادث بغداد و سایر مناطق... پیامی است مبنی بر اینکه دست مقاومت می‌تواند به هر نقطه‌ای برسد که آمریکایی‌ها در خاک عراق حضور دارند».

الحسینی در ادامه تصریح کرد، مقاومت عراق پس از شهادت فرماندهان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس متعهد شد که آمریکا باید از سراسر منطقه غرب آسیا خارج شود نه فقط از عراق.

وی با تأکید بر اینکه محور مقاومت و کتائب به شیوه دیگری به آمریکا پاسخ خواهند داد و خسارات بسیاری به آن در عراق وارد خواهند کرد، خاطر نشان کرد: «به همین دلیل، ترامپ باید از حماقت دست بردارد و سربازان خود را [از عراق] خارج کند... ما عملیات‌هایی را که هم اکنون در عراق صورت می‌گیرد، بر عهده نمی‌گیریم، ولی از عملیات مقاومت گروه‌های مختلف سخن می‌گوییم».

این فرمانده عراقی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که توانایی‌های مقاومت عراق، صدها برابر شده است، تأکید کرد: «محور مقاومت شامل ملت‌هایی مانند اکثر ملت بحرین و بسیاری از مردم حجاز هستند. در حالی که محور مقابل، از رژیم‌ها تشکیل شده نه از ملت‌ها. همه حامی مقاومت هستند».

الحسینی در پایان خاطر نشان کرد: «ما حامی مقاومت فلسطینی هستیم که در پیش‌قراول محوری قرار دارند که از سرزمین فلسطین دفاع می‌کند. قلب‌های ما همیشه با آنان است و در صورت نیاز، بازوان و تفنگ‌های ما».
ارسال نظرات