۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۶۵۲۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

نذورات اربعین به شکلی متفاوت ارائه می‌شود

نذورات اربعین به شکلی متفاوت ارائه می‌شود
حجت الاسلام زهرایی گفت: مسال جمع آوری نذورات قطع نشده بلکه به شکل دیگری به کار گرفته می‌شود که اعزام گروه‌ها سلامت به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع بیشتر کرونا و مصوبه ستاد کرونا و در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی استان در هفته جاری به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

وی ادامه داد: مساجد و مصلی‌ها صرفا برای برگزاری نماز فعال بوده و هرنوع مراسمی که با تجمعات انسانی همراه باشد ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: ما به طور کامل تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستیم و به همین دلیل مراسم اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت اجرا می‌شود.

وی افزود: ستاد محرم سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و عتبات عالیات در این مدت جلساتی برگزار کرده و سازمان تبلیغات به عنوان کار گروه فرهنگی و آموزشی جلسات هماهنگی در سطح مدیران و مجموعه‌های مردمی را بر عهده داشته است.

این مسئول فرهنگی و دینی اظهار داشت: براساس مصوبه استانی برگزاری تجمعات انسانی طی روزهای پیش روممنوع است و از این رو برنامه‌هایی به عنوان جایگزین دسته‌های عزاداری اربعین درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به مناسبت اربعین موکب‌هایی فعال شده و علاوه بر جمع آوری نذورات در مسیرهای پیاده روی در عراق نیز برنامه‌هایی اجرا می‌شد، امسال فعالیت این موکب‌ها در استان بوده و خدمات متفاوتی متناسب با شرایط خواهند داشت.

حجت الاسلام زهرایی گفت: بخشی از نذورات جمع آوری شده در موکب‌ها با همکاری عتبات عالیات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام در راستای کمک‌های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی و لوازم التحریر و البته تبلت و گوشی هوشمند سازماندهی شده است.

وی با تاکید بر فعالیت موکب‌ها در ایام اربعین اظهار داشت: باید توجه داشت که امسال جمع آوری نذورات قطع نشده بلکه به شکل متفاوتی به کار گرفته می‌شود که اعزام گروه‌های سلامت به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی از جمله آن‌ها هستند و در این راستا تاکنون چهار گروه درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: برای مسکوت نماندن اربعین در سایه شیوع کرونا، حرکت اتوبوس‌های اربعینی با پخش صوت و مداحی‌های اربعینی و همچنین چهار نقطه از شهر برای هیأت‌های خودرویی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مهدیه خیابان دانشگاه، حیاط سپاه، تپه نورالشهدا و پارکینگ دانشگاه آزاد برای هیأت‌های خودرویی درنظر گرفته شده و در این مکان‌ها زیارت اربعین برای سرنشینان خودرو پخش می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: قرائت زیارت اربعین در پشت بام‌ها راس ساعت ۱۰ صبح به طور همزمان در سطح کشور از دیگر برنامه‌های روز اربعین است، همچنین برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز برای خانواده‌های علاقمند درنظر گرفته شده و در همین راستا سخنران و مداح به منازل افراد اعزام می‌شود.

وی افزود: تهیه غذا در آشپزخانه‌های هماهنگ و تایید شده توسط علوم پزشکی جهت پخشی بین نیازمندان حاشیه شهر نیز درنظر گرفته شده و تاکنون تهیه ۱۰ هزار غذای گرم تایید شده است.

حجت الاسلام زهرایی در پایان گفت: همه بقاع متبرکه و امامزادگان استان نیز در روز اربعین باز هستند و با رعایت پروتکل‌ها و بدون تجمع ایجاد فضای معنوی در این اماکن مقدس تدبیر شده است./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات