۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۵۲۷۴
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

اربعین امسال با دلنوشته‌ها فضای مجازی را خالی نگذاریم

اربعین امسال با دلنوشته‌ها فضای مجازی را خالی نگذاریم
اصفهان - حجت الاسلام شاه فضل گفت: در اربعین حسینی امسال به جای پیاده روی با اشتراک گذاشتن فیلم‌ها، عکس‌ها و دلنوشته‌های خود فضای مجازی را خالی نگذاریم.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: برگزاری پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی طی سال‌های گذشته نقطه عطفی در معرفی تشیع و ابراز ارادت علاقمندان به اهل بیت و به امام حسین (ع) است.

وی برگزاری پیاده روی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی در سال‌های آینده را حائز اهمیت دانست و با ابراز تأسف از اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این کنگره عظیم نیست، افزود: اجرای محدودیت‌های اتخاذ شده ازسوی عوامل بهداشت و درمان در اربعین حسینی امسال ضروری است.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اینکه پیاده اربعین حسینی برای ابراز ارادت به اهل بیت (ع) می‌تواند از راه‌های دیگری برگزار شود توصیه کرد: عزاداران اربعین حسینی در سال گذشته برنامه‌های عزاداری خود را متفاوت از سال‌های گذشته برگزار و عشق و ارادت خود را به شیوه‌ای دیگر ابراز کنند.

وی از حضور فعال در فضای مجازی در اربعین حسینی امسال به عنوان یکی از راه های ابراز ارادت به امام حسین (ع) نام برد و افزود: عزاداران حسینی امسال فیلم ها، عکس‌ها و دلنوشته‌های خود در فضای مجازی به اشتراک بگذارند تا فضای مجازی خالی از فعالیت‌های اربعینی نباشد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: عزاداران و خیرینی که همه ساله در اربعین حسینی هزینه می‌کردند امسال چند برابر آن را برای رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا و پر کردن خلاء‌های علمی و آموزشی اختصاص دهند و پویش‌های اربعینی برگزار کنند تا اربعین حسینی باشکوهی برگزار شود.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «لَن یَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَٰکِن یَنَالُهُ التَّقْوَىٰ مِنکُمْ» گوشت و خون به خدا نمی‌رسد، بلکه تقوای قربانی کننده است که به خدا می‌رسد، از این رو آن تقوا در پیاده روی اربعین است که به خدا می‌رسد.

به گفته وی امروز نیز در اربعین حسینی هر تلاش و کوشش و فعالیتی که انجام شود، تقوای آن فعالیت‌هایی که انجام می‌شود به خدا می‌رسد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: مراسم‌های مذهبی اربعین حسینی امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید وزارت بهداشت در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و فضا‌های باز می توان انجام داد تا از این طریق عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) برسانیم.

وی از نذر کتاب در اربعین حسینی امسال به عنوان یک طرح نوین نام برد و اظهار داشت: کتاب‌های مربوط به اهل بیت (ع) را خریداری و هدیه کنیم تا از این طریق فرهنگ اهل بیت (ع) منتشر شود./۱۳۰۷/ت210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات