۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۳۹۵
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ستاد مرکزی اربعین:

راهی مرزها نشوید/ عمل به قوانین تکلیف شرعی است

راهی مرزها نشوید/ عمل به قوانین تکلیف شرعی است
حجت الاسلام احمدی گفت: باید تابع قانون و مقررات باشیم تا نظم و بهره‌برداری عمومی از جریان اربعین و دلدادگی به امام حسین (ع) به دور از هر گونه رفتار احساسی صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، گفت: عشق و محبت به سیدالشهدا(ع) در همه اقشار جامعه وجود دارد و این را باید به فال نیک گرفت و شکرگزاری خدای منان را انجام داد.

وی در خصوص قوانین اعمال شده در اربعین امسال، توضیح داد: ما باید تابع قانون و مقررات باشیم تا نظم و بهره برداری عمومی از جریان اربعین و دلدادگی به امام حسین علیه السلام به دور از هر گونه رفتار احساسی صورت پذیرد. اگر ما بخواهیم بخشی از زندگی را با هیجان، افراط و تفریط پیش ببریم، قطعاً دچار مشکلات اساسی چه در بحث زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی خواهیم بود. مراسم اربعین نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و بر اصل مراسم نیز خدشه دار وارد خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان رفتارهای احساسی بعضی از زوار اربعین، گفت: اگر رفتارهای خود را در این شرایط کنترل نکنیم، قطعا آن هدف و بهره برداری که باید از مراسم اربعین انجام شود را از دست خواهیم داد. شیوه نامه ها و فتاوای مراجع نیز در تائید قوانین و پروتکل های بهداشتی است که این موارد هم جزو تکالیف شرعی افراد است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: اگر  بخواهیم کاری  برای دین وخدا انجام بدهیم باید آن کار در چارچوبی بدون رفتار هیجانی و با عقل و منطق  باشد ، لذا وقتی منابع تصمیم گیر نظام که مقام معظم رهبری نیز دستور پیروی از این منابع تصمیم گیر را امر فرمودند، دیگر حجت بر ما تمام است و باید دستورات را تکلیف شرعی بدانیم.

 وی افزود:  اگر بخاطر خدا و سیدالشهدا علیه السلام در این مراسم شرکت می کنیم، پس باید رعایت چارچوب ها را واجب شرعی بدانیم و کاری که هیجانی باشد خلاف اهداف مراسم اربعین است. هر کسی وظیفه ای دارد و نیروهای امنیتی و نیروهای انتظامی هر کدام وظیفه خود را انجام خواهند داد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: وظیفه  ما در بخش فرهنگی اطلاع رسانی به مردم است مهم ترین پشتوانه این کار فتوای مقام معظم رهبری و مراجع  است که تاکید می کنند ما در چارچوب شیوه نامه های ابلاغی عمل کنیم، همه باید تابع آن باشند.

حجت الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که ممکن است افرادی بخواهند به دستورات ستاد ملی کرونا ترتیب اثر ندهند، بیان داشت: افراد کمی هستند که قبول نمی کنند و بیشتر می خواهند همان جو و احساسات هیجانی را حاکم کنند. من این افراد را دعوت می کنم که براساس منطق و سیره حضرت سید الشهدا علیه السلام عمل کنند. در تمام نهضت حضرت امام حسین علیه السلام عقل و درایت حاکم بوده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در پایان تصریح کرد: هنر شیعه این است که با شرایط جدید منعطف می شود و خود را وفق می دهد.

ارسال نظرات