۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۴۹۰
مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیا سنندج:

زندگی بزرگان دین بهترین سرمشق برای طلاب و روحانیان است

زندگی بزرگان دین بهترین سرمشق برای طلاب و روحانیان است
کردستان - مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیا (ص) سنندج گفت: زندگی بزرگان حوزوی و دینی برای همه ما طلاب و روحانیان بهترین سرمشق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد نبوی امروز در نشست با معاونین و اساتید مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: جوانانی که به عنوان طلبه قدم در حوزه های علمیه می گذارند به نوعی ارادت خود به دین اسلام و اهل بیت علیهم السلام را به صورت عملی اعلام کرده اند.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: بنابراین این عزیزان که به نوعی خداوند این افتخار را به آنها داده است در برابر دین و جامعه اسلامی مسؤولیت های سنگینی برعهده دارند که باید یکایک این وظایف را براساس اصول دینی و انسانی انجام دهند.

حجت الاسلام نبوی به برخی از این وظایف اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولین وظایف طلاب در بدو ورود به حوزه های علمیه، برنامه ریزی و هدف گذاری برای آینده خود است، بنابراین طلبه ای که بدون هدف وارد حوزه علمیه شود نمی تواند این دوران را با موفقیت به پایان برساند.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج در ادامه افزود: طلبه ای که هدف نداشته باشد دیر یا زود حضور در حوزه علمیه برایش یکنواخت می شود و همین امر باعث از بین رفتن وقت خود و اساتید حوزوی می گردد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه توکل به خدا و اراده باید از جمله ویژگی های یک طلبه باشد، اظهار کرد: توکل به خداوند متعال در هر کاری زمینه ساز موفقیت خواهد شد، بنابراین باید در ابتدای نخستین گام از خداوند یاری بجوییم.

حجت الاسلام نبوی با تاکید بر اینکه بسیاری از بزرگان دین با داشتن این ویژگی ها به مدارج بالای دینی رسیده اند، افزود: زندگی بزرگان حوزوی و دین برای همه ما طلاب و روحانیون بهترین سرمشق است، از این روست که همواره به طلبه ها یادآوری می شود که زندگی بزرگان دین را به خوبی مطالعه نمایند.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: مطالعه و آشنایی با خصوصیات و ویژگی های بزرگان دین خود باعث ترغیب طلاب به ادامه راه می شود و از سوی دیگر مطالعه زندگی این بزرگان می تواند مسیر درست را در مقابل دیدگان حوزویان قرار دهد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه آثار بسیار زیادی از بزرگان دین به ویژه مذهب حقه شیعه در دست داریم که این اسناد و کتب بهترین امتیاز برای بالا رفتن معرفت علمی و تهذیبی طلاب است./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات