۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۶۵۵۲۰
گفت‌وگوی مسؤول کتائب حزب الله عراق در ایران با رسا؛

حملات جبهه مقاومت تا خروج کامل آمریکایی‌‌ها ادامه خواهد داشت

حملات جبهه مقاومت تا خروج کامل آمریکایی‌‌ها ادامه خواهد داشت
نماینده کتائب حزب الله از ادامه حملات گروه‌های مقاومت به اشغالگران تا زمان خروج آنان از عراق تأکید کرد و اطاعت از ولی فقیه را افتخار بزرگی خواند.
علی عبودی مسؤول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در ایران طی گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اخیر جنین هنیس پلاسخرت؛ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق با ابو فدک المحمداوی؛ نائب رییس سازمان حشد الشعبی (جانشین شهید ابومهدی المهندس) ابراز داشت: پلاسخرت حامل پیامی از سوی آمریکا برای گروه های مقاومت بود و آن پیام این بود که اشغالگران خواهان توقف حملات گروهای مقاومت به نیروها و پایگاه های آمریکا و اجرای آتش بس به مدت 60 روز شده بودند!
 
وی گفت: این درخواست علاوه بر اینکه ضعف نیروهای اشغالگر در مواجهه با موشک های شلیک شده از سوی گروه های مقاومت را نشان می دهد، نمایانگر حجم سنگین خسارت های وارد شده به آنان است و اصل ارسال چنین هیئتی در این سطح و درخواست ملاقات با شخصیت های بزرگ و مجاهد حشد نیز دلیلی دیگر بر ضعف و ناتوانی نیروهای اشغالگر در رویارویی با نیروهای مقاومت عراق  است.

آمریکا تا پیش از خروج از عراق زیر ضربات دردناک مقاومت خواهد بود
 
به گفته عبودی هر چند نتایج این دیدار به صورت رسمی منعکس نشد اما گزارش های افشا شده از نشست حاکی از این است که ابوفدک ارتباط عملیات های صورت گرفته بر علیه اشغالگران با حشد الشعبی را رد کرده و حشد را سازمانی نظامی خواند که تحت نظر فرمانده کل قوای عراق فعالیت می کند و ممکن نیست حشد الشعبی بدون دستور فرماندهی کل، عملیاتی را انجام دهد و لازم است این موضوع به درستی از سوی طرف مقابل فهمیده شود.

مسؤول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در ایران همچنین بیان کرد: ابو فدک در این دیدار همچنین خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد. زیرا نیروها، پایگاه ها و مقرهای نظامیان آمریکایی مورد حملات مکرر قرار خواهند گرفت و بعید است مقاومت عراق این حملات را تا قبل از خروج آمریکایی ها متوقف کند و به آتش بس تن دهد و آمریکا برای حفظ هیبت و قدرت و امکانات خود باید از عراق خارج شود و گرنه تحت تهدید مستمر نیروهای مقاومت خواهند بود.
 
آینده عراق روشن و درخشان است
 
وی در مورد وضعیت فعلی و آینده عراق افزود: آینده عراق روشن و درخشان است و ناآرامی ها و فتنه هایی که این روزها به صورت گسترده در عراق شاهد آن هستیم به دلیل وجود سفارت شیطان بزرگ و اشغالگران و پایگاه آنان و جاسوسانی است که با آنها همکاری می کنند.

عبودی ادامه داد: این برای جامعه عراق یک مصیبت است، اما ما آن را یک مرحله گذار می دانیم؛ مرحله ای که طی آن نیروهای مومن و صالح آشکار می شوند و ناپاکان از انسان های نیک جدا شده و جبهه کفر و نفاق از جبهه ایمان متمایز می شوند و در حقیقت نوعی غربالگری در حال رخ دادن است تا مشخص شود چه کسانی با جبهه حق و مقاومت هستند و چه کسانی در طرف شرک و کفر و گمراهی ایستاده اند.

وی مشکلات عراق را امتحان الهی دانست و گفت: انسان مومن باید این امتحان را به خوبی پشت سر بگذارد چراکه اعتقاد شخصی من این است که اتفاقات بی دلیل و سبب نیست و روایاتی نیز در این زمینه وجود دارد که حوادثی ناگوار عراق زمینه ساز دولت عدل الهی در عراق است که ما منتظر آن هستیم؛ از خداوند می خواهیم چشم ما را به این دولت کریمه روشن شود. از این مشکلات و امتحان ها عبور خواهیم کرد تا با توانایی و اراده و ایمانی قوی‌تر و آمادگی بیشتر به استقبال این حکومت برویم و از سربازان این دولت باشیم. بنابراین حاصل این سختی ها امنیت و استقرار دولت عدل الهی به دستان حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) خواهد بود ان شاء الله.
 
اطاعت از ولی فقیه افتخار ما است
 
مسؤول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در ایران در پاسخ به این پرسش که آیا حزب الله عراق و لبنان از ایران دستور می گیرند؟ تصریح کرد: در ایران یک دولت وجود دارد که مردم آن را انتخاب کرده اند و یک رییس و یک هیأت وزرا به تبع این انتخاب به وجود آمده است که این دولت سیاست های خاص خود را دارد. در ایران علاوه بر دولت یک حکومت و نظام وجود دارد که در رأس آن فقیه عادل جامع الشرایط قرار دارد. ما با دولت و هیأت وزرای ایران کاری نداریم و ارتباط و کار ما با نظام اسلامی و ولی فقیه است. 
 
عبودی تأکید کرد: بله، من به دستورات جمهوری اسلامی عمل می‌کنم. زیرا در رأس آن یک مرجع تقلید و جانشین معصوم قرار گرفته است. ملاک ما اطاعت از خداوند است؛ خداوند در قرآن به ما دستور داده از او و پیامبر و اولوا الامر اطاعت کنیم و ما برای رسیدن به ملاک اطاعت از خداوند در زمان غیبت باید به مراجع و ولی فقیه عادل جامع الشرایط مراجعه کنیم که به رضایت خداوند نائل شویم.
 
وی عمل به دستورات ولی فقیه را مایه مباهات دانست و بیان داشت: این افتخار من است که سربازی از سربازان ولایت و صاحب این پرچم باشم؛ ان شاء الله پرچم را به دست صاحب آن حضرت ولی عصر(عج) می رساند. مشکل این دستور پذیری از ولی فقیه چیست؟ یعنی شما از اینکه ما سرباز امام زمان هستیم ما را سرزنش می کنید؟! این نه تنها عیب نیست بلکه افتخار است، زیرا ولی فقیه مرا به معصوم و معصوم من را به خدا می رساند و این مطابق با ملاک های من است.

مبارزه با استکبار و اخراج اشغالگران اولویت اول کتائب است

مسؤول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در ایران درباره فعالیت های این سازمان گفت: مهمترین فعالیت کتائب حزب الله، جهاد و مقابله با ظلم و استکبار و اشغالگری آمریکا در قالب محور مقاومت است و فعالیت های فرهنگی و سیاسی و رسانه ای از دیگر موارد مورد اهتمام ما است.
 
عبودی با اشاره به تصویب قانون لزوم خروج نیروهای آمریکایی از سوی نمایندگان پارلمان عراق گفت: اخراج این نیروها اکنون یک بحث قانونی است و برادران ما در گروه های مقاومت از جمله کتائب حزب الله یک درخواست قانونی را مطالبه می کنند. به علاوه اینکه مردم عراق نیز خواستار خروج نیروهای اشغالگر بیگانه هستند، البته در این مورد کاری به رسانه های مزدور و اجاره ای نداشته باشید چراکه عامه مردم و نخبگان و گروه های اصیل عراق خواهان خروج یا اخراج اشغالگران هستند. اینجاست که نوبت به گروه های مقاومت می رسد که با استناد به این مصوبه و خواست عمومی ملت عراق برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی اقدام کنند.
 
 
آمریکایی‌ها زبانی غیر از زور را نمی‌فهمند 
 
وی ادامه داد: ما به تجربه دریافیتم که آمریکایی ها زبان دیپلماتیک و صلح آمیز را نمی فهمند و فقط و فقط با زبان زور باید با آنان صحبت کرد. یکی از دلایلی که امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید همین موضوع بود. تمام گروه های مقاومت می دانند چگونه باید با این نیروهای مستکبر برخورد کنند. در سال 2009 هنگامی که نیروهای آمریکایی از عراق خارج شدند، دلیل آن ضربات سختی بود که از سوی گروه های مقاومت دریافت کردند که کتائب حزب الله در آن نقش اساسی داشت.
 
مسؤول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله عراق در ایران گفت: برنامه به این شکل است که آمریکایی ها تحت ضربات سخت و دردناک قرار خواهند گرفت تا اینکه به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج از کشور تن دهند و برادران مقاومت این مسأله را به نخست وزیر عراق هم گفته اند که دلخوش به وعده خروج تدریجی نباشند، خروج اشغالگران باید فوری و از همه مناطق باشد. این موضوع مورد اتفاق همه گروه های مقاومت است و ما در این زمینه به سیاسیون تکیه نمی کنیم. 
 
عبودی در پایان توضیح داد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس، حمله به اشغالگران آمریکایی تقریبا روزانه و به طور دقیق رخ می دهد و تلفات بسیار زیادی به اشغالگران آمریکایی وارد کرده است؛ مقاومت به این رویه ادامه خواهد داد و مهمترین دلیل آن نیز واسطه کردن نماینده سازمان ملل در عراق برای آتش بس است./گ403/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عمادی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
نظام سیاسی و آرایش حکومتی حاکم بر عراق، روشن بودن آینده این کشور رو خدشه دار کرده ، باید دید چطور با این چالش کنار میان
0
0