۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۹۶۴
مسؤول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان مطرح کرد؛

هزینه کردن در حوزه قرآن؛ سرمایه گذاری ارزشمند برای جامعه اسلامی

هزینه کردن در حوزه قرآن؛ سرمایه گذاری ارزشمند برای جامعه اسلامی
کردستان - مسؤول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: هرگونه هزینه کردن در حوزه قرآن و دین یک سرمایه گذاری سودمند و با ارزش برای جامعه  اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم امروز با جمعی از فعالان قرآنی و فرهنگی استان کردستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

مسؤول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان در این دیدار با اشاره به پتانسیل های قرآنی بسیار بالا در این استان، گفت: براساس آماری که در دست داریم تعداد فعالان قرآنی و حافظان قرآن در کردستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

این کارشناس امور قرآنی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالان قرآنی در استان کردستان بیان کرد: اکنون که ظرفیت کردستان در بحث فعالان قرآنی در جایگاه ممتازی قرار دارد، شایسته است که برنامه ای مدون برای ساماندهی و سازماندهی این امر پی ریزی کنیم، البته این برنامه نباید مقطعی باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورتی که نتوانیم فعالان قرآنی و مذهبی را در این استان ساماندهی کنیم، بی شک زمینه ساز هدررفت این استعدادها خواهیم شد.

مسؤول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه آموزش قرآن و سایر مسایل دینی باید از دوران دبستان به صورت علمی آغاز شود، اظهار داشت: متاسفانه برخی از حواشی در جامعه ما را از این اصل مهم یعنی فراگیر نمودن مسایل قرآنی دور کرده است، بنابراین شایسته است که در این زمینه نگاهی جامع و دلسوزانه داشته باشیم.

این فعال قرآنی با تاکید بر حمایت بیشتر دولت از مراکز آموزش قرآن در استان کردستان، بیان داشت: کردستان به علت موقعیت خاصی که دارد، در صف مقدم تقابل با فرقه های دینی مختلفی قرار دارد و این می تواند یک خطر برای جامعه محسوب شود، بنابراین حمایت از کلاس ها و آموزشگاه های قرآنی، دینی و فرهنگی می تواند این خطرات عقیدتی را دفع کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم در ادامه سخنان خود عنوان کرد: زمانی که بتوانیم مسایل دینی و قرآنی را به صورت نهادینه در جامعه پیاده کنیم، به صورت بسیار چشمگیر شاهد کاهش ناهنجاری های فردی و اجتماعی خواهیم بود، لذا هرگونه هزینه کردن در حوزه قرآن و دین یک سرمایه گذاری سودمند و با ارزش برای جامعه  اسلامی است.

مسؤول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: همچنین باید بتوانیم که با استفاده از قدرت چانه زنی خود، بسیاری از همایش ها، مسابقات و... قرآنی را در استان کردستان برگزار کنیم که این خود می تواند بهترین مشوق برای فعالان قرآنی باشد./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات