۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۵۹۸۱

شکوه فرمان؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به قم

شکوه فرمان؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به قم
مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه (ع) کتاب «شکوه فرمان» را که به بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب می پردازد را به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت سالگرد سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب به شهر قم کتابی درباره بیانات مهم ایشان در شهر قم، خدمت دوست داران کتاب معرفی می شود.

دیدارها و سفر های استانی رهبر معظم انقلاب همیشه دارای برکات فراوانی بوده است. یکی از این سفرها که برکات مادی و معنوی بسیاری را در خود داشته، سفر ایشان در پاییز سال 1389 به شهر مقدس قم است. این سفر که در خود بهره های فراوانی داشته یکی از مهم ترین سفر های استانی ایشان شمرده می شود. برای باز خوانی صحبت های انجام شده ایشان در شهر مقدس قم کتابی به چاپ رسده است.

کتاب شکوه فرمان (مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در اجتماعات عظیم مردم ولایت‌مدار قم المقدسه) از سوی مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه(علیهم‌السلام) در پاییز 1390 چاپ و روانه بازار شده است.

ساختار کتاب

این کتاب شامل بخش‌هایی با عناوین «شکوه اقبال»، «شکوه ایثار»، «شکوه تحول»، «شکوه ایمان»، «شکوه صبر»، «شکوه بصیرت»، «شکوه خدمت»، «شکوه علم و شکوه در یک نگاه »، «جایگاه قم در عرصه جهاد و شهادت»، «اهمیت و جایگاه مسأله شهادت»، «عوامل به وجود آورنده عظمت ملت ایران»، «نقش معنویت عمیق در اقتدار معنوی جامعه» و «نسل جوان امروز؛ ادامه دهنده طریق شهدا»، «ارزش و جایگاه خدمت‌گزاری به مردم»، «جایگاه شهر قم»، «سیاست دائمی دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی»، «نکات قابل توجه در خدمت‌گزاری مسؤولین» و «برکات انقلاب اسلامی در ایران، «موعظه؛ روایت وحی خدای متعال به موسای پیامبر(علیه‌السلام)»، «معنویت؛ اساس کار حوزه»، «لزوم تحقق خواسته‌ها و آرزوهای خواسته‌شده»، «لوازم تحقق خواسته‌ها و آرزوها»، «درباره فضلای مطرح‌کننده دیدگاه‌ها»، «تفکیک آرزوها از برنامه‌های عملی»، «مباحث مربوط به علوم انسانی»، «محوریت علم درحوزه های علمیه»، «نظام اخلاق و تربیت در حوزه»، «شبهه تضعیف فقه و اصول، به دلیل پرداختن به دیگر رشته‌ها»، «ضرورت افزایش کمیت طلاب حوزه با استفاده از شیوه‌های روز»، «اهمیت مسأله مدیریت حوزه»، «ضرورت حفظ و تقویت جامعه مدرسین» و «حوزه و مسأله دشمن‌شناسی» از موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است.

برش هایی از کتاب

در بخشی از این کتاب درباره نسل جوان که ادامه دهنده راه شهدا هستند این مطالب نگاشته شده است:

«جوانان عزیز امروز ما بسیار جوانان خوبی هستند. نسل جوانی که برآمده از این محیط و این احساس و این ایمان است، نسل بابرکتی است. اگر امروز هم ماجرائی مثل ماجرای دهه 60 می‌بود، جوانان امروز در حضور در میدان‌های نبرد، کمتر از جوانان آن روز نبودند. آن تجربه در مقابل آنها قرار داشت، رفتند؛ امروز هم اگر می‌بود، می‌رفتند. جوان‌ها خوبند؛ جوان‌ها پاکند؛ جوان‌ها آماده‌اند. من به جوان‌های عزیزمان، بخصوص به جوان‌های شهیدان، توصیه می‌کنم عزت خود را قدر بدانید؛ این افتخاری است هم برای شما، هم برای ملت ایران».

در بخش دیگری از این کتاب درباره ثمرات جوان بودن فضای کشور این مطالب آمده است:

«دیدار با شما جوانان عزیز در آخرین روزهای این سفر نسبتا طولانی، گویا یک طلیعه جدیدی است، یک تجدید قواست. محیط جوان، احساسات جوان، اندیشه جوان، روحیه و انگیزه‌های جوانانه در هر فضائی، در هر محیطی، آن محیط را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک علت این‌که فضای عمومی کشور به توفیق الهی، یک فضای سرشار از عزم و اراده و شور و عقلانیت است، همین است که جوانان در کل جمعیت کشور اکثریت دارند».

کتاب شکوه فرمان(مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در اجتماعات عظیم مردم ولایت‌مدار قم المقدسه) از سوی مؤسسه فرهنگی هنری راه فخرالائمه (علیهم‌السلام) منتشر شده است.

علاقه مندان جهت خرید این کتاب می توانند به انتشارات فخر الائمه(ع) به آدرس: خیابان ایستگاه، کوچه، بوعلی، کوی ۱۲، پلاک ۵، تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۵۹۶۹۰۰ یا ۰۹۱۹۲۵۲۷۷۰۸ مراجعه کنند./826/ن602/ق

 

شکوه فرمان؛ مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به قم

ارسال نظرات