۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۰۱۱
آیت الله سلیمانی تاکید کرد؛

لزوم اهتمام طلاب و روحانیان برای ترویج و تبلیغ معارف نهج البلاغه

لزوم اهتمام طلاب و روحانیان برای ترویج و تبلیغ معارف نهج البلاغه
تهران - آیت الله سلیمانی نهج البلاغه را منشوری برای رسیدن به زیست مؤمنانه و معنوی دانست و گفت: حوزویان کاشان اهتمام بیشتری به ترویج و تبلیغ نهج البلاغه داشته باشند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نهج البلاغه را با عظمت ترین کتاب بعد از قرآن کریم دانست و گفت: طبق صریح روایات؛ نهج البلاغه برادر قرآن کریم است زیرا محتوایی چون قرآن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم ضامن سعادت انسان است و اسلام را از انحراف حفظ می کند، بیان داشت: دقیقا کتاب شریف نهج البلاغه همانند کتاب قرآن کریم ضامن سعادت بشر و حافظ اسلام از انحراف است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه نهج البلاغه نیازهای معنوی، اخلاقی و دنیایی انسان را تامین می کند، اظهار کرد: در نشر معارف حیاتی نهج البلاغه نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: برای مثال در مساله حکومت داری و حکمرانی منشوری مانند عهدنامه مالک اشتر و همچنین برای داشتن زندگی مومنانه آمیخته با معنویت منشوری همانند صفات متقین داریم برای همین می توان گفت نهج البلاغه معجونی برای رفع همه نیازهای بشر در بعد دنیوی و اخروی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه می تواند همه نیازهای انسان را برآورده کند، گفت: محتوای نهج البلاغه کلام شخصیتی است که خود تجسم قرآن کریم است برای همین توجه به این کتاب شریف بسیار توصیه می شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: افراد بسیاری در کاشان به فعالیت های ترویجی و تبلیغی نهج البلاغه اشتغال دارند و امروز که این شهرستان به مدت دو سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران انتخاب شده مسؤولیت حوزویان، دانشگاهیان و مسؤولان این خطه در توجه به این کتاب شریف بیشتر از گذشته شده است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات