۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۶۰۷۹
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

احیای موقوفات حوزوی یک تکلیف شرعی است

احیای موقوفات حوزوی یک تکلیف شرعی است
تهران - حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه احیای موقوفات حوزوی استقلال حوزه های علمیه را تضمین می کند، گفت: احیای موقوفات حوزوی یک تکلیف شرعی است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، احیای موقوفات حوزوی را لازم و ضروری دانست و گفت: احیای موقوفات حوزوی نه تنها راهکاری برای خودکفایی حوزه علمیه در انجام فعالیت های ذاتی خویش است بلکه سبب می شود در عرصه های مختلف اجتماعی و فردی اقدامات و فعالیت های قابل توجهی انجام دهد.

وی وقف را نعمت و منت الهی بر بندگان دانست و ادامه داد: زمانی که واقف مال خود را در راه رضای الهی وقف می کند برای واقف و وقف شونده منت و نعمت محسوب می شود و خداوندمتعال اجر و درجات بسیاری به واقف عطا می کند.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه وقف چراغی است که خاموشی ندارد، عنوان کرد: اثرات فردی و اجتماعی وقف در جامعه غیر قابل توصیف است؛ وقف بهترین زیر ساخت برای تامین منابع حوزه های علمیه و کمک به نشر معارف حقه الهیه است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه متولیان اوقاف باید حافظ و پاسدار اموال واقفین باشند، اظهار داشت: واقفین اگر ببینند متولیان اجرایی اوقاف افرادی انقلابی، مدبر و شجاع هستند و از منابع مالی واقفین در راستای نیات واقف حفاظت و صیانت می کنند و اجازه نمی دهند عده ای سودجو و یا جاهل منابع مالی واقفین را به تاراج ببرند، رغبت بیشتری برای وقف پیدا می کنند.

وی افزود: موقوفات احیا نشده نعمتی است که به نقمت تبدیل شده و مسؤولان ذی ربط باید در احیای این موقوفات تلاش وافری داشته باشند در این صورت است که سنت حسنه وقف در جامعه رواج پیدا می کنند.

حجت الاسلام دهقانی با تاکید بر اینکه احیای موقوفات حوزوی یک تکلیف شرعی و انسانی است، عنوان کرد: کسی نباید به موقوفات حوزوی چشم طمع داشته باشد زیرا این طمع ورزی ضربه به دین و اعتقادات مردم است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: احیای موقوفات حوزوی استقلال حوزه های علمیه را تضمین می کند همچنین مستند سازی درباره عمل به نیات واقفین در حوزه های علمیه سبب استقبال مردم به امر وقف حوزوی می شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات