۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۶۰۸۸
افسر اطلاعاتی اسرائیلی:

مشارکت حماس در انتخابات خطرناک است

مشارکت حماس در انتخابات خطرناک است
یک افسر اطلاعاتی اسرائیلی تاکید کرد که مشارکت حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین برای رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یونی بن مناحیم مسئول سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ـ امان ـ در مقاله ای در پایگاه خبری "زمن اسرائیل" که سایت "عربی 21" آن را ترجمه کرده، بیان کرد که کارشناسان سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی بر این باورند که تفاهمات حاصل شده بین حماس و فتح در استانبول در نهایت به اجرا گذاشته نخواهد شد و خبری از انتخابات مجلس قانونگذاری نخواهد بود، به رغم اینکه این مرحله نخست انتخابات در فلسطین است و پس از آن انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی فلسطین قرار دارد.

بن مناحیم تاکید کرد که اگر لازم باشد رژیم صهیونیستی باید از ابزارهای فشار خود بر تشکیلات خودگردان استفاده کند و مانع از برگزاری انتخابات شود.

وی افزود که پیروزی حماس در انتخابات سال 2006 به خاطر ضعف و فساد جنبش فتح و اشتباه دولت آریل شارون بود که با مشارکت این جنبش در انتخابات موافقت کرد، با وجود اینکه این مساله با معاهده اسلو در تضاد است، اما شارون تسلیم فشارهای جرج بوش پسر رئیس جمهور اسبق آمریکا شد و حماس یک سال پس از پیروزی در انتخابات از فرصت استفاده کرد و نوار غزه را تحت سیطره خود گرفت.

این تحلیلگر اسرائیلی تاکید کرد که برآوردهای منابع اسرائیلی نشان می دهد که حماس از زمان سیطره بر نوار غزه، پایگاه نظامی قدرتمندی را تشکیل داده و در حال توسعه سلاح ها و موشک های خود است که این مساله امنیت "اسرائیل" را به خطر می اندازد، بنابراین پیروزی احتمالی حماس در انتخابات موجب قدرت گرفتن هرچه بیشتر ایران و ترکیه در منطقه و افزایش تاثیرگذاری این جنبش بر کرانه باختری خواهد شد، به همین خاطر اردن و مصر اخیرا به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نسبت به تقویت روابط خود با حماس و نزدیکی به ترکیه و قطر هشدار دادند.

یونی بن مناحیم تاکید کرد که برآوردهای منابع صهیونیستی حاکی از آن است که حماس سعی دارد تا از رهگذر مشارکت در انتخابات پارلمانی فلسطین به تدریج بر کرانه باختری سیطره یابد به همین خاطر رژیم صهیونیستی باید در همین مرحله مداخله کرده و به عباس ابلاغ کند که نباید اجازه مشارکت حماس در انتخابات را بدهد، نه به طور مستقیم و نه غیرمستقیم از طریق تشکیل یک حزب سیاسی نیابتی تحت اسامی و عناوین دیگر.

بن مناحیم اظهار داشت که حتی در صورت پیروزی حماس در انتخابات، نباید به آن مشروعیت بخشید، زیرا این جنبش به دنبال جهاد مسلحانه و نابودی "اسرائیل" و تشکیل کشور فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه است. وی گفت که رژیم صهیونیستی قدرت کافی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات در کرانه باختری و قدس شرقی را دارد و امنیت این مناطق را تحت کنترل دارد و می تواند نامزدهای احتمالی انتخابات را بازداشت کند و مانع از برگزاری انتخابات شود و به 300 هزار نفر از ساکنان قدس شرقی هم اجازه ندهد که در انتخابات شرکت کنند.

به گمان بن مناحیم، اقدام ترامپ به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب تقویت جایگاه این شهر شده و نباید اجازه داد که خدشه ای به آن وارد شود و ساکنان این شهر نیز باید از مشارکت در انتخابات که هدف از آن خنثی کردن معامله قرن و ضربه زدن به پروژه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است، منع شوند، بنابراین این رژیم باید قبل از هرگونه تغییر احتمالی در کاخ سفید، موضع قاطع خود را در مخالفت با مشارکت حماس در انتخابات اعلام کند.

وی اشاره کرد که عباس هنوز بر مواضع قبلی خود ثابت مانده و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی همچنان پابرجاست، زیرا با موافقت این رژیم جبریل رجوب از رهبران فتح راهی دمشق شد، صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی ساف به اردن رفت، حسین الشیخ راهی قطر شد و بازداشت اعضا و رهبران فلسطینی در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و سرویس های امنیتی فلسطینی نیز همچنان عملیات های مقاومتی را خنثی می کنند.

بن مناحیم تصریح کرد که اکنون فرصتی مناسب است تا رژیم صهیونیستی از عباس بخواهد از ایران و ترکیه دور شود و به دامن مصر بازگردد، زیرا اکنون "اسرائیل" رقیبی جدی برای عباس دارد، یعنی محمد دحلان دشمن سرسخت او که در آرزوی بازگشت به کرانه باختری و مشارکت در نبرد جانشینی است.

 منبع مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات