۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۶۶۰۹۶

روایتی متفاوت از زندگی امام جمعه اهواز

روایتی متفاوت از زندگی امام جمعه اهواز
حاج آقا در حال حاضر در یکی از فقیرنشین ترین محلات اهواز زندگی می کند که هنوز زیرساخت های شهری آن توسعه لازم نیافته و هیچ دیوارکشی امنیتی برای وی وجود ندارد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمجتبی تاجگردون، با معرفی ابعاد شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه ی اهواز گفت: ایشان حدوداً ۱۶ سال پیش به امام عنوان امام جمعه رامهرمز منصوب می شود و زمانی که خبر انتقال از رامهرمز به خرمشهر به گوش مردم می رسد، روبروی دفتر امام جمعه تجمع کرده و به رفتن ایشان از این شهر اعتراض می کنند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در زمان امامت جمعه خرمشهر تلاش های زیادی برای ارتقای سطح کیفی معیشت مردم و اقتصاد آنجا داشته است. یکی از کارهای خوبی که اتفاق افتاد، حل مشکل آب و فاضلاب خرمشهر بود و خود ایشان در این پروژه به طور میدانی ورود کرد تا سایر افرادی که در پروژه نقش با انرژی بیشتر به کار ادامه دهند.

حضور جهادی در میدان خدمت

عضو دفتر امام جمعه اهواز اضافه کرد: این چنین اقدامات و فعالیت های میدانی از سوی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بارها و بارها دیده شده و به طور کلی این حضور میدانی یکی از شاخصه های سیره ی مدیریتی حاج آقا است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری هم واقع شده است.

عضو دفتر امام جمعه اهواز افزود: در حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به نمایندگی ولی فقیه در خوزستان هم به این ویژگی ها اشاره شده و رهبر معظم انقلاب قبل از هر ویژگی، مردمداری را مورد توجه قرار داده اند.

ارتباط خیلی خوب با علمای خوزستان

وی با تاکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ارتباط خیلی خوبی با حوزه علمیه و علمای خوزستان دارد، اظهار کرد: ایشان ارتباط صمیمی و خیلی خوبی با آیت الله موسوی جزایری، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و علما و بزرگان استان دارد.

جایگاه علمی

حجت الاسلام تاجگردون به جایگاه علمی امام جمعه اهواز هم اشاره کرد و گفت: حاج آقا موسوی فرد از شاگردان میرزاجوادآقای تبریزی بوده و در کلاس های حضرات آیات وحید خراسانی، جوادی آملی و انصاری شیرازی نیز تلمّذ کرده و از اساتید قوی و دقیق حوزه علمیه استان خوزستان است و قصد برگزاری درس خارج فقه در اهواز را هم دارد. البته درس اخلاق و تفسیر دایر است.

ارائه مباحث جدید در خطبه ها

حجت الاسلام تاجگردون اظهار کرد: برای خطبه های نماز جمعه سعی می کند مباحث را نو به نو ارائه دهد و شخصاً برای هر خطبه ساعت ها مطالعه و یادداشت نویسی دارد و به همین علت است که خیلی درخواست های سخنرانی در محافل مختلف را نمی تواند بپذیرد.

وی به برگزاری درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با محوریت اخلاق عملی اشاره کرد و افزود: ایشان بیشتر به ذکر سیره ی بزرگان دینی بویژه امامین انقلاب می پردازد.

عضو دفتر امام جمعه اهواز گفت: در جریان وقوع سیل خوزستان و لرستان ایشان در تمام نقاط استان حضور پیدا کرد  و این در حالی بود که هنوز یک ماه مانده بود، حکم انتصابشان به عنوان نماینده ولی فقیه در خوزستان ابلاغ شود؛ این تحرکات جهادی، صحنه های بسیار زیبا و انگیزشی را برای نیروهای جهادی که برای کمک رسانی به منطقه آمده بودند، ایجاد کرد.

نگاه امام جمعه اهواز به کار تشکیلاتی

حجت الاسلام  تاجگردون با اشاره به نوع نگاه امام جمعه اهواز به کار تشکیلاتی، اظهار کرد: نگاه ایشان به تشکیلات، نگاه اهل بیت علیهم السلام است که در عین مدیریت و سخت گیری های خاص آن، ارتباط گیری خوبی با همه نیروها در لایه های مختلف تشکیلاتی و در حین انجام وظایف دارد.

دم در ورودی می نشیند!

عضو دفتر امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ جلسه و مراسم مذهبی در منزل شخصی ایشان برگزار شده است که در این جلسات دم در ورودی می نشیند و خود را به معنای تام میزبان مردم و شرکت کنندگان می داند؛ این ها همه بیانگر تحفظ زی و اخلاق طلبگی است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ارتباط خیلی خوبی با خطبای مطرح کشوری دارد و از ظرفیت آنان نیز در حال حاضر در استان خوزستان استفاده می کند.

اعتقاد به کار جهادی

عضو دفتر امام جمعه اهواز با اشاره به اعتقاد حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به کار جهادی، افزود: اقدامات جهادی و حرکات مردمی امام جمعه اهواز از روی اعتقاد بوده و براساس رصدها و بررسی هایی که داشته ایم اینها جزء زندگی و سیره همیشگی ایشان بوده وهست؛ یکی از دلایل مهم این سیره ی حسنه در نظر داشتن فقرا در تمام لحظات است.

سکونت در یکی از محله های فقیرنشین/ دیوار کشی امنیتی ندارد

حجت الاسلام تاجگردون ادامه داد: حاج آقای موسوی فرد در حال حاضر در یکی از فقیرنشین ترین محلات اهواز زندگی می کند که هنوز زیرساخت های شهری آن توسعه لازم نیافته و هیچ دیوارکشی امنیتی برای ایشان وجود ندارد.

تبدیل مصلای نماز جمعه به مرکز خدمت رسانی/ پای حرف های مردم می نشیند

وی اضافه کرد: تمام فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در مصلای اهواز است، و در انتخاب منزل و محل زندگی، متفاوت با عرف رایج بین مسئولین حرکت کرد.

حجت الاسلام تاجگردون با اشاره به ارتباط چهره به چهره امام جمعه اهواز با مردم و پیگیری مشکلات آنان، گفت: روزهای جمعه در محل مصلای نماز جمعه به طور میانگین با ۳۰۰ نفر دیدار و گفتگو دارد و در مقابل تک تک آنها می ایستند و با سعه صدر پای حرف های آنها می نشیند و شاید آخرین نفری باشد که از مصلی خارج می شود.

ممنوعیت استفاده از خودروی سوزوکی

عضو دفتر امام جمعه اهواز اظهار کرد: در دفتر نمایندگی ولی فقیه یک دستگاه خودروی سوزوکی، یک دستگاه سمند و یک دستگاه پژو پارس وجود داشت و ایشان از همان اول که سوئیچ خودروی سوزوکی را داخل کشوی میز گذاشت و هرگز از آن استفاده نمی کرد و پس از مدتی هم هرسه خودرو را تحویل نهادهای مرتبط داد.

«تیبا» خودروی شخصی و تشریفات امام جمعه!

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در اوایل انتصابشان با خودروی بنده و گاهی اوقات با خودروی شخصی یکی از دوستان ما که یک پژو ۴۰۵ مدل پایین و کهنه هم بود، رفت و آمد می کرد که نهایتاً خود ایشان برای خرید یک خودروی «تیبا» ثبت نام کرد و پس از تحویل آن، تمام سفرها را با همین خودرو انجام می دهد.

فرزندان امام جمعه چه کاره اند؟ / ارتباط با خانواده

حجت الاسلام تاجگردون در پاسخ به سؤالی درباره فرزندان امام جمعه اهواز، گفت: یکی از پسران ایشان، استاد مدرسه علمیه حقانی قم و پسر دیگر هم طلبه و همچنین دامادهای ایشان نیز طلبه حوزه علمیه قم هستند.

عضو دفتر امام جمعه اهواز تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در رابطه با اعضای خانواده بسیار عاطفی و احساسی برخورد می کند و در عین حال در فضای اجتماعی بویژه در خطبه های نماز جمعه بسیار محکم و استوار حاضر می شود؛ در درس اخلاق بسیار متواضعانه و با فروتنی مطالب را ارائه می دهد و همین امر باعث نفوذ کلام او شده است.

دغدغه باز کردن گره های زندگی مردم

وی با اشاره به دغدغه های امام جمعه اهواز اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد مسئله ی اقتصاد را نه مبنا، بلکه مانعی بر سر راه فرهنگ سازی دینی می داند و معتقد است که باید اول این مانع را از سر راه مردم برداشت و با باز کردن گره های خرد زندگی مردم می توان این کار را عملی کرد.

وی تصریح کرد: امام جمعه اهواز معتقد است که علاوه برغیزانیه، روستاهای زیاد دیگری داریم که با همین مشکل غیزانیه درگیر هستند و مسئولین باید علاوه بر آنجا به سایر روستاهای دارای مشکل رسیدگی کنند.

تشکیل کارگروه های تخصصی مرتبط با معیشت و اشتغال

عضو دفتر امام جمعه اهواز ادامه داد: کارگروه های تخصصی مرتبط با معیشت و اشتغال مردم در دفتر تشکیل شده که در موضوعات ازدواج و فرزندآوری، جوانان، فضای مجازی و رسانه، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی، قضایی و دادگستری، پزشکی و سلامت و هنر فعالیت دارد.

راه اندازی میز خدمت/ رسیدگی بدون واسطه به مشکلات مردم

وی افزود: برنامه ی دیگر امام جمعه اهواز برپایی میز خدمت با حضور مسئولان دستگاه های استان هر هفته بعد از نماز جمعه است. برای این کار دستور داده که میز و صندلی او را در مصلی بگذاریم تا مردم به محض تمام شدن نماز جمعه و از طرف دیگر کسانی که بخواهند وارد مصلی شوند، اولین نفری که با آن روبرو می شوند، شخص امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان باشد و به راحتی و بدون هیچ ممنوعیتی بتوانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را حضوری و رو در رو با او مطرح کنند؛ این برنامه هر جمعه به مدت حدوداً ۴ ساعت برگزار و به مشکلات مردم رسیدگی می شود.

حجت الاسلام تاجگردون اضافه کرد: حاج آقا موسوی فرد کارگروه ویژه و خاصی را هم تشکیل داده تحت عنوان «شورای پیگیری» که وظیفه ی اعضای آن، پیگیری امور افرادی است که پس از دیدار و درمیان گذاشتن مشکلشان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، باید پیگیر حل آن موضوع شوند؛ یکی از اعضای شورای پیگیری به همراه فردی که مشکل دارد به سراغ مسئول ذیربط رفته و تا انتهای روند حل مشکل، او را همراهی می کند و نتیجه پیگیری را هم به امام جمعه اهواز اعلام می کند.

وی افزود: اعضای شورای پیگیری افرادی جسور و تلاشگری هستند که هریک از آنان به طور میانگین پیگیر مشکلات حداقل ۷ نفر می شوند./1350/د101/ق

منبع: حوزه نیوز

ارسال نظرات