۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۱۳۲
در مراسم یوم الحسین در دانشگاه کراچی پاکستان مطرح شد:

نمی‌گذاریم پاکستان اسرائیل را به رسمیت بشناسد

نمی‌گذاریم پاکستان اسرائیل را به رسمیت بشناسد
رئیس مجمع امت واحده پاکستان در سخنرانی خود گفت: امروز در برگزاری اجتماعات برای حمایت از یزید مستقیماً یزید زمان دست دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، مراسم یوم الحسین علیه السلام به همت سازمان دانشجویان امامیه پاکستان شاخه دانشگاه کراچی مانند سال‌های گذشته امسال هم با سخنرانی خالد عراقی، شیخ الجامعه، حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی رئیس مجمع امت واحده پاکستان، مولانا فیصل عزیزی عضو ارشد منهاج القرآن پاکستان و حجت الاسلام اعجاز بهشتی عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و دیگر افراد در سالن اجتماعات دانشگاه کراچی پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی رئیس مجمع امت واحده پاکستان در سخنرانی خود گفت: امروز در برگزاری اجتماعات برای حمایت از یزید مستقیماً یزید زمان دست دارد و برای اینکه مردم غیرتمند مسلمان پاکستان از روابط اسرائیل و کشورهای عربی خبردار نشوند در کشور آتش تفرقه را روشن کردند.

وی افزود: استکبار و استعمار جهانی با ایجاد ناامنی در پاکستان می‌خواستند برای به رسمیت شناختن اسرائیل فشار بیاورند اما استکبار جهانی بداند که پاکستان هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و پیروان حسین ابن علی (ع) از یزیدیت حمايت نخواهند کرد.

حجت الاسلام اعجاز بهشتی هم در این مراسم اظهار داشت: ما با برگزاری این مراسم یوم الحسین علیه السلام اعلام میکنیم که مثل حضرت زینب (س) در برابر ظلم خواهيم ایستاد و دنیا بداند که اسرائیل را هرگز قبول نخواهیم کرد و در برابر یزید زمان خواهیم ایستاد.

خالد عراقی رئیس دانشگاه کراچی در سخنرانی خود بیان داشت: برگزاری مراسم یوم الحسین (ع) برای این دانشگاه افتخار بزرگی است، برای مبارزه با ظالمان باید از امام حسین (ع) الگو بگیریم و در مراکز آموزشی کشور باید رشته کربلا شناسی تشکیل شود و برای تحقق این امر در این دانشگاه تلاش خواهم کرد.

همچنان مولانا فیصل عزیزی عضو ارشد منهاج القرآن پاکستان و روحانی مطرح اهل سنت در سخنرانی خود گفت:دین فقط اسلام است و امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام جان خود را فدا کردند چون یزید با نماز و تهجد و عبادت امام حسین (ع) مشکل نداشت، مشکل اصلی یزید با امام مظلوم این بود که امام (ع) از دین سخن می‌گفتند و یزید از همین ترس داشت. 

وی افزود: بعضی ها میگویند که وقتی اکثریت مردم با یزید بیعت کردند چرا امام حسین (ع) بیعت نکردند اما درحقیقت سوال باید اینگونه باشد که وقتی امام (ع) بیعت نکردند چرا مردم بیعت کردند و پسر یزید هم اعلام کرده بود که امام حسین (ع) را پدرم به شهادت رساند اما امروز فرزندان معنوی یزید میگویند که یزید امام حسین (ع) را شهید نکرده بود.

ارسال نظرات