۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۲۲۲
حجت الاسلام نصیرایی در گفت‌وگو با رسا:

برخی مسؤولان زخم بستر گرفته اند!

برخی مسؤولان زخم بستر گرفته اند!
نماینده مجلس گفت: برخی از مسؤولان در جنگ اقتصادی نه تنها شبانه روز در خط مقدم مبارزه نیستند، بلکه ظاهراً دچار زخم بستر شده اند و این زخم بستر نمی گذارد تحرک داشته باشند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه برخی بانک های ایران اظهار داشت: بیش از این که تحریم های اخیر اثر وضعی داشته باشد، شاید اثر روحی، روانی، انتخاباتی و سیاسی بر انتخابات آمریکا و رییس جمهور این کشور بگذارد.

وی با بیان این که آمریکایی ها تمام توان خود را برای مقابله با ایران به کار گرفته اند، گفت: بعید است آمریکا کار دیگری را مد نظر داشته باشد اما علیه ایران اعمال نکرده باشند و هر کاری که می توانسته اهداف آنها را پیش ببرد، انجام داده اند و اگر عملی را انجام نداده اند، به این جهت است که نمی توانسته اند عملی کنند.

تحریم های آمریکا علیه ایران مصرف انتخاباتی در داخل آمریکا دارد

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی تأثیر بودن تحریم های اخیر آمریکا علیه بانک های ایرانی تصریح کرد: این تحریم ها مصرف انتخاباتی در داخل آمریکا دارد و تأثیری در فضای اقتصادی و کاری کشور ما نخواهد داشت.

وی به نقش ضعف مدیریتی در مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: هر چند که دشمنان سعی در جلوگیری از پیشرفت کشورمان دارند اما بخش اعظم مهم ترین مسائل و گرفتاری های کشور، ضعف مدیریت و کم کاری برخی از مسؤولان و نواقصی بوده که در بعضی از ساختارها و قالب های سیاستگذاری و اجرایی و چارچوب های اقتصادی ما است.

قابل حل بودن مشکلات اقتصادی با اصلاح ساختارهای اقتصادی

حجت الاسلام نصیرایی اظهار داشت: اگر این ساختارهای اقتصادی، نحوه بودجه ریزی، نحوه توزیع اعتبارات و نوع نگاه مدیریتی و سیاستگذاری در حوزه های اقتصادی ما اصلاح شود، بی تردید مشکلات اقتصادی ما قابل حل است.

وی با بیان این که پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف بدون تکیه به دیگر کشورها بوده است، گفت: پیشرفت هایی که در حوزه صنایع نظامی و دستاوردهای علمی داشته ایم و جزو چند کشور برتر دنیا در یکسری از حوزه ها قرار گرفته ایم، به کمک آمریکایی ها، اروپایی ها و شرق و غرب صورت نگرفته و تمام این ها توسط دانشمندان و جوانان انقلابی، مؤمن و متدین خودمان به ثمر رسیده است و توانسته ایم در حوزه موشکی، پهباد، نانوتکنولوژی، پزشکی و درمانی پیشرفت کنیم و جزء کشورهای برتر دنیا قرار گرفته ایم.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی به نقش تقویت ظرفیت های داخلی در ثبات اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: اگر به ظرفیت های داخلی و نخبگان توجه شود و حداقل اعتبار و بودجه اختصاص یافته به درستی و در جهت تقویت ظرفیت های داخلی مان مدیریت شود، قطعاً می توانیم به ثبات اقتصادی برسیم و از این که هر روز و هر ساعت قیمت ها تغییر کند، جلوگیری و مدیریت کرد.

تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی؛ شرط رفع مشکلات اقتصادی

وی شرط رفع مشکلات اقتصادی را گرفتن آرایش جنگی و فعالیت خستگی ناپذیر دانست و افزود: رزمندگان و ایثارگران ما در عملیات والفجر هشت آنچنان درخشیدند که نه تنها عقل نظامی بشر در آن زمان، بلکه در همین دوران ما نیز درک نکرده اند که غواص بتواند عرض یک رودخانه وحشی به عرض یک کیلومتر را شنا کند و بگذرد و سپس عملیات کرده و خط را بشکند و شهر فاو در عراق را محاصره کند و بخشی از آن را بگیرد.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به موفقیت رزمندگان در عملیات والفجر هشت اظهار داشت: با کدام عقل نظامی عملیات والفجر هشت، شدنی بود؟ اما تلاش، خلاقیت، کار جهادی، ازخودگذشتگی و کار شبانه روزی رزمندگان و فرماندهان عالی رتبه دفاع مقدس این افتخارات را آفرید.

وی با انتقاد از عدم تلاش شبانه روزی برخی از مسؤولان گفت: در خاطرات رزمندگان دفاع مقدس آمده است که گاهاً دو سه شبانه روز خواب راحت نداشتند اما امروز نه تنها این آرایش اقتصادی نیست، بلکه برخی از کسانی که مسؤولیت دارند و باید شبانه روز در خط مقدم مبارزه باشند، احساس می شود که به زخم دچار شده اند و آن زخم بستر آنها را ناکارآمد کرده است و نمی گذارد تحرک داشته باشند؛ با این مدل کار کردن و این نگاه، گرفتاری ها زیادتر می شود.

نماینده مردم فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه باید در این شرایط اقتصادی، آرایش جنگی اقتصادی قرار بگیرند، تصریح کرد: در خط مقدم و در وهله اول، باید دولت و شخص رییس جمهور و تیم اقتصادی ایشان اقداماتی را انجام دهند و در قدم دوم هر جایی که نقصی است، مجلس انقلابی باید در حوزه قانون به سرعت ورود کرده و سپس در جایی که احساس می شود که دست های پشت صحنه سازمان یافته و هدفمند به دنبال تخریب و ضعیف هستند تا در اقتصاد ما کارشکنی کنند، قوه قضائیه ورود کند و همه در کنار هم و با یک برنامه مشخص و آرایش دقیق جنگی، به صورت جبهه ای عمل کنند و هماهنگ با هم به خط دشمن زده و آنها را عقب برانند./822/ت301/ق

ارسال نظرات