۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۶۶۲۲۴
آیت الله جاودان:

طهارت باطنی انسان بستگی به اعتقادات و باورهای توحیدی دارد

طهارت باطنی انسان بستگی به اعتقادات و باورهای توحیدی دارد
تهران - استاد حوزه علمیه عمل صالح را میوه اعتقادات و باورهای توحیدی دانست و گفت: طهارت باطنی انسان بستگی به اعتقادات و باورهای توحیدی او دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، چهارشنبه شب در جلسه هفتگی درس اخلاق حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: انسان به سوی اعلی علیین دعوت شده است.

وی افزود: اعلی علیین در بالاترین مراتب بهشت قرار دارد و مرتبه ای است که در عالم دنیا درک نمی شود و زبان بشری از توصیف آن قاصر است؛ کسانی که به این مرتبه می رسند غرق در حقیقت می شوند.

آیت‌الله جاودان با استناد به آیات قرآن کریم، عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید: مومنان در اوج طهارت به سوی خداوند متعال حرکت می کنند و بالا می روند؛ طهارت باطنی انسان بستگی به اعتقادات و باورهای توحیدی او دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که به قیامت و خداوند یقین دارد دیگر از چیزی هراس نخواهد داشت زیرا خداوند را بر همه امور کافی می داند و همین باور، حقیقت باطنی او را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه معرفت و باور الهی با انجام عمل صالح همراه است، اظهار داشت: انسان به هر میزان عمل صالح داشته باشد شک و تردید او رفع می شود. کسی که به مقام حق الیقین می رسد با همه وجود آتش دوزخ را حس می کند برای همین به سوی انجام اعمال ناشایست نمی رود.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: انسان به هر میزان عقایدش صحیح باشد به همان مقدار بالا می رود و در مواجهه با شبهات تردید به او راه نمی دهد؛ دلبستگی به زمین مانع بالا رفتن انسان می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: عمل صالح انسان را از شر شیطان دور می کند؛ عالم دنیا محل سلطنت ابلیس است و انسان با اطاعت از دستورات الهی می تواند از تحت سلطنت شیطان رها شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات