۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۶۶۲۶۱
مولوی مطهری:

امنیت و اقتدار نتیجه وحدت است

امنیت و اقتدار نتیجه وحدت است
خراسان رضوی - مولوی مطهری گفت: این امنیت پایدار، عزت و افتخار و پیشرفت های علمی در کشور نتیجه وحدت و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی مطهری، رییس حوزه علیمه احناف خواف امروز در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت در مجتمع آیه ها، گفت: شهدای وحدت از دو کلمه تشکیل شده است که هر دو کلمه شهید و وحدت از کلمات پرمعنا، پرمحتوا و محبوب نزد خدا است.

وی اظهار کرد: شهادت از مهمترین اموری است که انسان را به اوج تعالی می رساند، انسان مومن جان خود را در راه خدا برای رضای خدا، دفاع از دین خدا و حفظ تمامیت ارضی کشورش تقدیم می کند به همین نسبت خدا بهترین و والاترین مقام جنت را به او می دهد.

مولوی مطهری به مقام شهید اشاره و بیان داشت: رسول خدا(ص) در جواب مادر شهیدی که در مورد جایگاه فرزند خود از حضرت سوال می کند، می فرماید:«در بهشت باغی به نام جنت الفردوس است که فرزند تو در این جا است.»، در روایتی دیگر رسول الله(ص) می فرماید:«با اولین قطره خونی که از شهید می ریزد، گناهان او می ریزد و برای شهید لحظه شهادت بهترین لحظه برای او است.»، مقام شهید چنین است.

رییس حوزه علیمه احناف خواف ابراز کرد: با توجه به آیات قرآنی و احادیث نبوی، وحدت و فتح دل ها یکی از بزرگترین عواملی بود که موجب پیروزی های اسلام در برابر فساد و انحطاط اخلاقی، استبداد سیاسی و انحراف های دینی پیروزی شد.

وی به اقسام وحدت اشاره و بیان داشت: وحدت در اقسام مختلف از جمله برپایه قومیت، تعصب های قبیله ای، منافع، طبقات و عوامل جغرافیایی است اما قرآن وحدت دل ها را موجب پیروزی بیان می کند و می فرماید: «وَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِهِم ۚ لَو أَنفَقتَ ما فِي الأَرضِ جَميعًا ما أَلَّفتَ بَينَ قُلوبِهِم وَلٰكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَينَهُم ۚ إِنَّهُ عَزيزٌ حَكيمٌ»

مولوی مطهری اعتصام به قرآن را اساس وحدت دل ها بیان و اظهار داشت: طبق آیات قرآن اعتصام به حبل الله موجب ایجاد وحدت می شود، شیعه و سنی هر دو می گویند:«ان هذا آیه»، ما باید یادآوری کنیم و فواید وحدت را برای مردم بگوییم.

رییس حوزه علیمه احناف خواف ابراز داشت: این امنیت پایدار، عزت و افتخار و پیشرفت های علمی نتیجه وحدت و شهادت است، اگر وحدت و شهادت نبود این اثرات و ثمرات به دست نمی آمد، خداوند می فرماید:«اگر محبت و الفت و نبود هم سست شده و هم آبروی شما می رود.»

وی تأکید بر وحدت را از دیگر عوامل ایجاد وحدت خواند و گفت: امام خمینی بسیار بر وحدت «شیعه و سنی با هم برابر بوده و در حقوق مساوی هستند همچنین رهبری بر وحدت تأکید دارد، جمهوری اسلامی ایران شعار وحدت را با تمام توان خود اعلام کرده و هفته وحدت 12 تا 17 ربیع الاول را هفته وحدت بیان کرد.

مولوی مطهری به وحدت شیعه و سنی اشاره و ابراز کرد: اهل سنت در ایران، خراسان و در شهر خواف از اوایل انقلاب هم دوش با برادران شیعه خود بوده است و 110 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، رهبر و نظام خود را دوست داشته و مطیع رهبر بودند و در منطقه ما نیز وحدت برقرار است.

رییس حوزه علیمه احناف خواف با تأکید به اجتناب و پرهیز از اعمال تفرقه برانگیز، اظهار کرد: پرهیز از اعمال تفرقه برانگیز از دیگر عوامل استحکام وحدت است، مسؤولان باید جلوی هر حرف و عملی را که مانع وحدت است، بگیرند؛ احترام به مقدسات باید لحاظ شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات