۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۶۲۹۱
آیت الله مهدوی:

تقوا بهترین توشه برای آخرت است

تقوا بهترین توشه برای آخرت است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان باید فرزند آخرت باشد و برای آخرت توشه داشته باشد و بنابر فرموده قرآن کریم تقوا بهترین توشه آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پنجشنبه شب در سخنرانی مجازی خود با بیان اینکه بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) است، گفت: در حقیقت باید بگوییم شهادت ایشان در چنین روزی اتفاق افتاده است، به اتفاق نظر مورخین ایشان در روز دوشنبه و در سن 63 سالگی از دنیا رفته‌اند.

پیامبر اکرم(ص) به شهادت رسیده‌اند

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در 40 سالگی به نبوت رسیدند، پس از آن 13 سال در مکه زندگی کردند سپس حرکت کردند و به مدینه آمدند و حدود 10 سال در مدینه بودند تا به شهادت رسیدند، شهادت ایشان علنی نبود و ایشان را به صورت مخفیانه مسموم کردند و به شهادت رساندند.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه امام علی(ع) کسی بودند که پیامبر اکرم(ص) را غسل داده، حنوط کرده و کفن کردند و بر ایشان نماز میت خواندند، اظهار کرد: پس از آن ایشان اجازه دادند اصحاب دسته دسته بیایند و نماز میت را بخوانند و بروند پس از آن امام علی(ع) پیامبر اکرم(ص) را دفن کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پس از دفن پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) حضرت زهرا(س) به عنوان تنها یادگار ایشان بسیار گریه کردند و به انس ابن مالک که خادم پیامبر اکرم(ص) بود فرمودند چطور کسی توانسته است خاک بر چهره ایشان بریزد و همراه با حضرت فاطمه زهرا(س) اصحاب نیز به عزاداری و سوگواری می‌پرداختند.

دو مسأله‌ای که باعث ترس پیامبر اکرم(ص) برای امت می‌شود

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمودند بیشترین ترسی که من بر امت خود دارم آلوده شدن آنها به دو صفت است، یکی تبعیت از هوای نفس و اینکه آرزوهای طولانی و بزرگ داشته باشند، ایشان می‌فرمایند تبعیت از هوای نفس سبب می‌شود انسان از حق جدا شود و باز بماند از پیروی کردن مسیر حق و حقانیت.

آیت الله مهدوی با اشاره به آثار منفی و زیانبار تبعیت از هوای نفس، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند آرزوهای طولانی سبب می‌شود انسان آخرت خود را فراموش کند، این دنیا به ما پشت کرده و در حال گذشتن است و این آخرت است که به سمت ما می‌آید و هریک از دنیا و آخرت دارای فرزندانی است.

تقوا بهترین توشه آخرت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند اگر می‌توانید سعی کنید از فرزندان آخرت باشید و از فرزندان دنیا نباشید این کار را انجام دهید، چرا که امروز ما در دنیا در دار عمل هستیم و مورد حسابرسی قرار نمی‌گیریم اما در آخرت مورد محاسبه قرار می‌گیریم و از ما عمل نمی‌خواهند و علت اینکه باید فرزند آخرت باشیم همین مسأله است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در پایان اظهار کرد: انسان باید برای آخرت خود ذخیره سازی داشته باشد، بهترین ذخیره هم برای انسان بنابر فرموده قرآن کریم در آیه 197 سوره بقره «تقوا» است و بهترین توشه برای استفاده در آخرت تقوا است./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات