۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۲۹۵
یادداشت؛

شمال کرونا ندارد!

شمال کرونا ندارد!
با فرارسیدن ایام عزا دانستیم این ویروس منزل خود را فقط اماکن و مراسمات مذهبی می‌داند و تازه دیروز متوجه شدیم که میل به گردشگری هم ندارد؛ به همین خاطر به شمال سفر نمی‌کند!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، روز چهارشنبه وزیر بهداشت خبری را از جلسه هیأت دولت، مبنی بر موافقت رئیس جمهور با ممنوعیت تردد در برخی استان‌ها ارائه داد.

قرار بر این شد در 5 استانی که خیل زیاد مسافران به آنجا روانه می‌شود، راه‌ها بسته شود بلکه وضعیت قرمز این شهرها تغییر کند؛ قطعا اولین مصداقی که به ذهن می‌آمد، مشهد مقدس بود ولی بدون تردید، مصداق بعدی باید مناطق شمالی کشور می‌بود در صورتی که مسؤولان نسبت به وضعیت قرمز استان‌های شمالی بی‌تفاوت بودند.

گیلان و سایر استان‌های شمالی درحالی مورد بی‌توجهی قرار گرفت که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیروز از بستری شدن 70 بیمار جدید کرونایی خبر داد و روند شیوع این ویروس را صعودی دانست. با توجه به اینکه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان همیشه محل عبور مردم بوده و هست، نماینده مردم رودبار در مجلس تأکید کرد اگر منع تردد در این استان‌ها اعمال شود، پس 2 هفته روند این بیماری قابل کنترل است.

حال سؤال اینجاست؛ چرا این دولت با وجود هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر پر شدن تخت‌های بیمارستانی این استان، همچنان درصدد عادی جلوه دادن اوضاع است؟ مگر دولت‌مردان و وزیر بهداشت از اوضاع وخیم بیمارستان‌ها خبر ندارند و یا اینکه خود را در برابر مردم این استان ولایتمدار مسؤول نمی‌دانند؟

 

کرونا شمال نمی‌رود!

شیخ محمد مداح، طلبه جهادی که در زمان کمک به بیماران کرونایی، همسر باردار خود را از دست داد

ماسک «فلت فولد» ضامن سلامتی!

از همه این آمار و ارقام بگذریم! اگر با دیده‌ای گشاده به حال و هوای مردم بنگریم، درمی‌یابیم کنترل نسبی این ویروس وضعیت برخی استان‌ها، به خاطر تغییر در رنگ و لعاب ماسک‌ها نیست؛ بلکه این مردم و بسیجیان بودند که پای‌کار آمدند و با اتکاء به خدا پشتوانه عظیم مردمی، حرکت افسارگسیخته کرونا را مهار کردند.

امام خامنه‌ای در سخنرانی اخیرشان طی تماس ویدیویی با نیروهای مسلح فرمودند: همچنان‌که در موضوع سفر اربعین، مردم متدین به مرزها نرفتند و در عزاداری‌های محرم نیز ضوابط ستاد ملی را دقیقاً رعایت کردند، عموم مردم باید در مسائلی همچون نرفتن به سفرها و رعایت شیوه‌نامه‌ها مراقبت جدی کنند تا از این بیماری خلاص شویم.

ایشان سپس از تذکرات مدامشان به مسؤولان خبر دادند و گفتند بعضی از فعالیت‌ها بایستی تعطیل و بعضی از سفرها بایستی ممنوع شود؛ اینها دیگر وظیفه دولت است که بی‌غرض، سفرهای غیرضروری را به استان‌های قرمز ممنوع کند تا شاید وضعیت کرونا کنترل شود.

مذهبی‌ها پای کار ایستاده اند

با گذشت محرم و اتمام صفر برهمه نمایان شد مذهبی‌ها پای اعتقاد خود ایستاده و بی‌چون و چرا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل کردند و پیام تقدیری از سوی شخص وزیر بهداشت به خاطر رعایت‌های مذهبی‌ها و هیأتی‌ها در ایام محرم صادر شد.

از طرفی هم شاهد سفرهای پیاپی افرادی بودیم که بی‌توجه به شرایط قرمز استان‌های شمالی در این استان‌ها رهسپار شمال کشور می شوند. در محرم امسال در بابلسر شاهد اهانت برخی خوش‌گذران‌ها به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع)، هیأت، روضه و توهین به مردم شریف این استان بودیم که در ادامه فیلم مطالبه هیئتی‌های بابلسر از مسئولان استان مازندران را می‌بینید:

 

تعداد بازدید : 6

 

مردم ما به خاطر سخنان و اوامر رهبر معظم انقلاب تصمیمات ناشایست دولت را تحمل می‌کنند، به تشییع پیکر شهدای خان طومان نمی‌روند و منتظر می‌مانند تا پدیده سهمگین سال آخر ریاست جمهوری به اتمام برسد؛ ولی ما هرگز هتک حرمت شعائر در شمال کشور را نادیده نمی‌گیریم و نمی‌توانیم هرروز شاهد از دست رفتن جان هم‌وطنان خود، که طبق آمار جدید سنشان به رده جوانی هم رسیده باشیم و با بیداد بیماری کرونا در شمال کشور، خانواده‌هایی را داغدار کنیم./ز503/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
جوج کباب خورای شمال مثل معتادان، اینام کرونا مرونا نمیگیرن!

البته کاری با جوجه خورای پاستور نداریم، اونا که دیگه بدتر از معتادا و شمال رفته‌ها هستن اونام نمیگیرن
5
0