۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۶۶۳۴۴
با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت؛

میزبانی بارگاه رضوی از عزاداران ثامن الحجج

میزبانی بارگاه رضوی از عزاداران ثامن الحجج
خراسان رضوی - حرم مطهر ثامن الحجج(ع) میزبان عاشقان و عزادران امام رئوف در روز شهادت این امام همام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شهادت ثامن الحجج(ع) حرم مطهر امام رضا(ع) مانند نگینی در مشهدالرضا(ع) می درخشد و عاشقان امام رئوف در این روز شهادت ولی نعمت خود به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

بنابراین گزارش امسال با توجه به شیوع کرونا از دسته روی و صدای طبل عزا و زنجیر زنی در خیابان ها به ویژه خیابان های منتهی به حرم رضوی خبری نیست اما خیابان های منتهی به حرم رضوی میزبان عاشقان ولایت است که با پای پیاده به سمت بارگاه رضوی مشرف می شوند.

همه ساله خیل عظیم زائران از شهرها و شهرستان های مختلف استان خراسان و دیگر استان های کشور با پای پیاده به مشهدالرضا و دیدار با امام رئوف می شتابند و مشهدی ها با برپایی ایستگاه هایی به پذیرایی از این زائران به پذیرایی می پرداختند؛ امسال با وجود شیوع کرونا امام رضا(ع)، زائر پیاده از شهرستان ها ندارد اما در خیابان های متنهی به حرم مملو از جمعیتی است که با پای پیاده به محضر مولا مشرف می شوند.

این گزارش می افزاید: کرونا نتوانست مانع از شور عزاداران رضوی شود اما شعور نیز در این عزاداران موج می زند و هر کدام از این عاشقان ولایت با رعایت پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامتی خود و دیگر عاشقان ثامن الحجج(ع) در مراسم عزای امام مهربانی ها حضور می یابند.

بسیاری از مردم عزادار امروز فقط به خیابان های مشرف به حرف آمده و با عرض سلام به امام رضا(ع) ارادت خود را به نمایش می گذارند؛ در خیابان های منتهی به حرم رضوی زن ها و مردهایی به چشم می خورند که با ایستادن مقابل بارگاه رضوی ضمن عرض ارادت، در جهت ریشه کن شدن بلای کرونا دعا کرده تا بتوانند بدون دغدغه به محضر امام رئوف مشرف شوند.

خیابان ها غم و ماتم را بیش از هر سالی یادآور می شوند، هر ساله چنان جمعیتی در خیابان ها بود که چند متر جلوتر را نمی توانستی ببینی اما امسال با وجود حضور جمعیت عاشق اهل بیت(ع) از اجتماع هر ساله خبری نیست اما در حسینیه ها و تکایا و خیابان های مختلف شهر مراسم عزا برپاست و مردم مشهد و عاشقان ثامن الحجج(ع) از هر امکانی برای برپایی مراسم عزا بهره برده اند.

در حرم رضوی تمهیداتی برای عزاداری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی زائران اندیشیده شده است، زائران به صحن های مختلف هدایت می شوند تا از تجمع خودداری شود، نرده هایی در صحن ها برای حفظ فاصله ها در صحن ها قرار دارد و فرش های حرم به صورت پراکنده قرار گرفته است.

دستجات عزاداری در صحن انقلاب و روبری پنجره فولاد به عزادرای و سینه زنی می پردازند البته تعداد این دسته جات نسبت به سال های قبل بسیار کمتر است.

مردم عزادار با چشم هایی اشک بار در عزای امام شهید به مرثیه سرایی و عزاداری می پردازند؛ این جمعیت و رعایت مسائل بهداشتی نشان از این داشت که مردم ولایت مدار همیشه گوش به فرمان رهبری بوده اند و عزاداری همراه با شعور خود را به نمایش می گذارند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
0
0