۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۳۵۰
امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد؛

تحریف اسلام؛ بی بصیرتی یا شیطنت

تحریف اسلام؛ بی بصیرتی یا شیطنت
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: تحریف اسلام یا از روی کج فهمی و بی بصیرتی صورت می گیرد یا اینکه از روی شیطنت و تلاش برای رسیدن به مقاصد خود در سایه دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی ظهر امروز در جمع طلاب، روحانیون و عزاداران امام رضا (ع) اظهار داشت: امروز جنگ جنگ عقاید و باورها بین ادیان الهی و افکار شیطانی و مادی پرستانه است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: البته جنگ بین خیر و شر از ابتدای وجود بشر وجود داشته است، ولی اکنون این نبرد و تقابل پیچیده تر، سخت تر و گسترده تر از دوره های گذشته شده است.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ائمه اطهار علیهم السلام بخشی از جبهه خیر در مقابل جبهه شر بوده اند، بیان داشت: بعد از رحلت رسول اکرم (ص) مهمترین مساله جهان اسلام، موضوع تحریف و فراموشی دین اسلام بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه امامان این خلأ را پر کردند، بیان داشت: در زمانی که رسول اکرم (ص) دیده از جهان فروبست، بسیاری از نحله ها و باورهای غیردینی در جهان بشریت در حال رشد بودند و بی شک اگر خلا بین نبوت و امامت پیش می آمد اسلام به انحراف کشیده می شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون نیز این تحریف ها از اسلام و تاریخ آن کماکان وجود دارد، تاکید کرد: مساله تحریف بزرگ ترین مشکل جهان اسلام بوده و هست و برخی از افراد داشته ها و حقایق اسلام را مصادره به مطلوب می کنند که این به مانند سرنگی خطرناک در کالبد دین شناخته می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تحریف تاریخ اسلام را به دو علت دانست و افزود: تحریف اسلام یا از روی کج فهمی و بی بصیرتی صورت می گیرد یا اینکه از روی شیطنت و تلاش برای رسیدن به مقاصد خود در سایه دین عملی، که هر دو حالت برای بقای اسلام ناب محمدی (ص) خطرناک است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه برخی به بهانه صلح امام حسن (ع) با معاویه می خواهند مذاکره با آمریکا و دیگر ابرقدرتهای زورگو را مطرح و توجیه کنند، گفت: متاسفانه این عده که صلح امام حسن (ع) را بهانه ای برای مذاکره با آمریکا عنوان می کنند یا خوب تاریخ اسلام به ویژه تاریخ زندگی ائمه اطهار علیهم السلام را مطالعه نکرده اند یا اینکه حافظه تاریخی آنان بسیار ضعیف است و ظلم هایی که آمریکایی ها بر این ملت روا داشته اند را فراموش کرده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز کرد: بنابراین مقایسه صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه؛ با مذاکره جمهوری اسلامی ایران با آمریکا یک قیاس کاملا اشتباه و از روی بی بصیرتی است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود گفت: شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران با شرایط آن زمان جهان اسلام کاملا متفاوت است، در زمان امام حسن مجتبی (ع) جامعه اسلامی دچار بیماری و عارضه بی بصیرتی بود، ولی اکنون ملت ایران، ملتی بصیر و با درایت هستند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات