۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۶۶۳۶۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور مطرح کرد؛

تحریف کودکانه تاریخ برای فرار از مسؤولیت پذیری

تحریف کودکانه تاریخ برای فرار از مسؤولیت پذیری
خراسان رضوی - حجت الاسلام جوانشیری گفت: بهره برداری مبتذل سیاسی از یک واقعه تاریخی یک تحریف کودکانه برای فرار از مسؤولیت پذیری در مقابل مشکلات حاصل از بی تدبیری است.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در مورد چرایی صلح امام حسن(ع)، گفت: آن چه از تاریخ به ما رسیده، صلح امام حسن(ع) نه انتخاب امام بوده نه مطالبه عموم مردم بلکه این صلح نشأت گرفته از دسیسه های جریان معاویه و وجود عناصر عافیت طلب از خواص اطراف امام حسن(ع) بوده است.

وی افزود: کسانی از خواص آن رور که فهم سیاسی نداشتند، شرایطی را به وجود آوردند که برای امام چاره ای جز صلح مدبرانه باقی نمی گذاشت که البته امام با تدبیر خود و با همین صلح، معاویه و بنی امیه را به معنای کامل کلمه مفتضح در تاریخ کرد.

حجت الاسلام جوانشیری به تفاوت زمان ما و زمان امام حسن مجتبی(ع) اشاره و اظهار کرد: ما شرایطی داریم که با شرایط زمان امام حسن(ع) بسیار متفاوت است، اگر امام حسن (ع) بر کشور بزرگی مثل کشور ما با این همه منابع و معادن خدادادی، با وجود نسل جوان هشیار و مومن و انقلابی و آماده برای مجاهدت در راه خدا و مردمی که برای دفاع از حریم نائب امام از جانشان دریغ ندارند، حاکم می بود به یقین به صلح با جریان کثیف بنی امیه تن نمی داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور وجود عناصر ذلت طلب را از ویژگی های مشترک زمان امام حسن(ع) و زمان ما بیان و ابراز کرد: مشابهت زمان ما با زمان امام مجتبی(ع) در وجود خواص عافیت طلب، بزدل و واداده در مقابل جریان زر و زور و تزویر است که در همه اعصار این عناصر سست اراده و ذلت طلب وجود داشته وخواهند داشت.

وی در مورد تحریف تاریخ توسط رییس جمهور و اشاره به صلح امام حسن(ع) و مطابقت آن با زمان حاضر، گفت: بهره برداری مبتذل سیاسی از یک واقعه تاریخی که شرایط او صد درصد بلکه بیشتر با ما متفاوت است یک تحریف کودکانه برای فرار از مسؤولیت پذیری در مقابل مشکلاتی است که با بی تدبیری بوجود آمده است.

حجت الاسلام جوانشیری بیان داشت: یکی از اشکالات اساسی رؤسای جمهور در کشور ما این است که به جای کار برای مردم به تئوری پردازی در موضوعات مربوط و نامربوط مشغول می شوند که اغلب سواد کافی برای ورود به این موضوعات را ندارند و در نهایت ظن و گمان های خود را به عنوان حقیقت به خورد افکار عمومی می دهند تا ذهن مردم را از مطالبه گری نسبت به خودشان منصرف کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور ادامه داد: البته از یک بزرگواری که لباس روحانیت به تن کرده، مردم توقع تحلیل دقیق وقایع تاریخی را بدون در نظر گرفتن بهره برداری های شخصی و سیاسی دارند، این گونه موضع گیری ها جرزنی زشت سیاسی است که روح و روان جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام جوانشیری طرح صلح را جفا به انقلاب خواند و گفت: مطرح کردن این موضوع صلح امام حسن در شرایط فعلی کد دادن به دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی است، حالا با هر نیتی که مطرح می شود، جفای در حق انقلابی است که هر چه دارد از رهگذر مقاومت و ایستادگی بر سر اصول و آرمان های اسلامی به دست آورده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور ابراز کرد: اشتیاق به صلح دشمن را در دشمنی جری تر و او را نسبت به تحقق اهداف شومش امیدوارتر خواهد کرد و این نهایت ساده اندیشی است، به جای ارسال سیگنال های درماندگی به دشمن به نسل جوان و مومن و دانشمندی که در دانشگاه ها و حوزه ها تربیت کرده ایم، اعتماد کنیم و قبول کنیم.

وی با تأکید به اعتماد به جوانان در امور اجرایی کشور، اظهار کرد: هر عصری آدم اجرایی خودش را می طلبد و امروز عصر واسپاری امور اجرایی به نسل جوان آماده انقلابی شجاع است، با این با سابقه های همیشه محتاط نمی شود به دل جبهه از هم گسسته دشمن زد.

حجت الاسلام جوانشیری در مورد بیان صلح رییس جمهور، گفت: این حرف ها برای فرار از پاسخگویی و توجیه ناکارآمدی خودشان مطرح می شود که البته مردم ما امتحان پس داده و همیشه هشیارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور به رسالت روحانیان و عالمان دینی در روشنگری تاریخ اسلام تأکید و ابراز کرد: متاسفانه ما تا رسیدن به حوزه سیاسی و انقلابی که در راستای روشنگری های تاریخی عقب نباشد، فاصله بسیاری داریم، به نظرم باید عالمان برجسته حوزه های علمیه برای دفاع و جلوگیری از تحریف حقایق دینی پیش دستی کرده و نقطه های مبهم و کور تاریخ را روشن کنند تا مورد سوء استفاده بندبازان سیاسی در هر دوره ای قرار نگیرد./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
جنبه ادراکی عملیات تطبیع، جنبه‌ای است که در کنار جنبه‌های اقتصادی و امنیتی و سیاسی داخلی و خارجی کشورهای درگیر، جنبه‌ی مهمی از اهداف رژیم صهیونیستی را در بر می‌گیرد. ناکام گذاشتن این رژیم منحوس در رسیدن به اهدافی که از این عملیات دنبال می‌کند، باید یکی از عناوین عملیاتی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این روند باشد.
0
0