۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۶۴۵۹
مدیر مدرسه علمیه کنگاور:

واحد نجوم و رصد خانه در مدرسه علمیه کنگاور راه اندازی شد

واحد نجوم و رصد خانه در مدرسه علمیه کنگاور راه اندازی شد
کرمانشاه - حجت الاسلام پیام ملکی از راه اندازی واحد نجوم و رصد خانه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کنگاور خبر داد.

حجت الاسلام پیام ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه از راه اندازی واحد نجوم و رصد خانه در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کنگاور به همت معاونت تهذیب و اجرایی خبر داد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان کنگاور در این زمینه افزود: به همین مناسبت طلاب و اساتید با حضور در حیاط مدرسه عملیه این شهرستان به دیدن اجرام و ستارگان آسمانی پرداختند و از توضیحات رحمتی؛ از اساتید نجوم استفاده کردند.

حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت علم نجوم و جایگاه آن در دین مبین اسلام، بیان کرد: علما دین علم نجوم را در شاخه های مختلف علوم دینی اعم از فقه، کلام و اخلاق مؤثر دانستند و برای هر کدام مواردی را ذکر نموده اند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور تاکید کرد: علم نجوم از جمله مواردی که در علم فقه نسبت به آن تاکید شده است، بنابراین برای دستیابی برای جهت قبله که برخی از فقهای عظام نسبت به شناسایی دقیق آن حساسیت بسیاری قائل شده اند، اوقات نمازهای پنج گانه اعم از وقت مشترک، مختص یا فضیلت که هر کدام احکام مختص به خود را دارند، رویت هلال اول و آخر ماه جهت وجوب روزه یا حرمت آن در روز عید فطر یا نماز اول ماه، وجوب نماز آیات در هنگام خسوف یا کسوف و ... این علم در دین اسلام همواره مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوره هایی از قرآن کریم به نام اجرام آسمانی نامگذاری شده اند، همانند سوره های «شمس»، «قمر» و «نجم» و همچنین سفارش هایی در کتاب و سنت نسبت به تدبر در آیات آفاقی وانفسی وجود دارد که در تحکیم قواعد کلامی نظیر برهان نظم و در تعالی ملکات اخلاقی نظیر خضوع در مقابل قدرت خداوند مؤثر است./1400//304/خ

ارسال نظرات