۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۶۶۴۹۶
حجت الاسلام احتشام مطرح کرد؛

تحریف صلح امام حسن؛ پوششی برای پنهان کردن وادادگی‌ها

تحریف صلح امام حسن؛ پوششی برای پنهان کردن وادادگی‌ها
امام جمعه موقت کاشان سکوت خواص و حوزه را سبب تحمیل خواسته دشمن به ولی فقیه دانست و گفت: آن‌ها که دم از صلح امام حسن(ع) می‌زنند، خیانت خودی‌ها را به ماجرای صلح پیوست کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان طی سخنانی با بیان اینکه کسانی که از صلح امام حسن(ع) دم می زنند، از اجبار امام به علت خیانت دوستان نیز سخن بگویند، گفت: عده ای برای توجیه ترس، ضعف و وادادگی ها خود در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) به صلح ایشان متوسل می شوند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در نامه ای به معاویه او را تهدید به جنگ با سپاهی عظیمی کرد، ابراز کرد: مردم بدانند که امام حسن(ع) قیام خود را با شمشیر شروع کرد اما وقتی همه پشت او را خالی کردند، چه کاری می توانست انجام بدهد؟

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: معاویه به امام حسن(ع) کنایه می زد که با چه کسی می‌خواهی با من بجنگی؟ خودی هایت به من نامه نوشتند که هر وقت بخواهی حسن(ع) را با دست بسته تحویل تو می دهیم.

حجت الاسلام احتشام ادامه داد: زمانی در این منطقه تنها یک حزب الله بود اما در حال حاضر هشت حزب الله متولد شده است که یکی از آن ها انصارالله است؛ آیا اکنون زمان صلح است؟! فقیر ترین کشور منطقه با عزت و افتخار، دمار از روزگار وهابیت و حامیان بین المللی آن ها درآورده است؛ وقتی پهبادهای یمنی ها ریاض را می لرزاند، دوره ما دوره امام مجتبی(ع) نیست.

وی گفت: وقتی رهبر انقلاب فرمود که نسبت به مذاکرات خوشبین نیستم؛ در جواب گفتند حرف خوشبینی نیست؛ دوره تعامل است، دیگران بلد نبودند و ما بلدیم و به سراغ کدخدا رفته ایم؛ و نتیجه شد همانی که می بینید.

حجت الاسلام احتشام عنوان کرد: اگر حوزه علمیه و خواص در فتنه ها به موقع عمل نکنند، خواسته دشمن در فضای مجازی و حقیقی به رهبری جامعه تحمیل خوهد شد؛ ماجرای صلح حدیبیه، صلح امام حسن(ع)، ولایتعهدی امام رضا(ع)، گفت و گو با عمرسعد همه باید با پیوست خودی های خائن بررسی شود.

وی گفت: برخی به خیانت و برخی به جهالت از رهبری فاصله گرفته اند وضعیت کنونی مردم را به وجود آوردند؛ خواصی که سکوت کرده و از دین خدا دفاع نکردند و نسبت به شروط نه گانه رهبر انقلاب در ماجرای برجام بی اعتنایی کردند، باید پاسخگو باشند./1350/پ202/ف

ارسال نظرات