۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۶۵۳۱
مدیر حوزه علمیه لرستان:

احیای موقوفات حوزوی فرصتی برای گسترش حوزه های علمیه است

احیای موقوفات حوزوی فرصتی برای گسترش حوزه های علمیه است
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی بر ضرورت ارائه راهکارهای اساسی برای احیای موقوفات حوزوی تأکید کرد و گفت: این امر فرصتی مناسب برای گسترش حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، عصر امروز در نشست با مدیرکل و کارکنان اوقاف لرستان به مناسبت هفته وقف گفت: وقف سنت حسنه ای است که باید در طول سال و به صورت مداوم به این مهم پرداخته شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان بر ضرورت تبیین و ترویج وقف های جدید تأکید کرد و افزود: باید راهکارهای جدیدی پیرامون ایجاد وقف های جدید به کار گرفته شود.

وی با اشاره به نقش خیرین در ترویج و ایجاد وقف خاطرنشان کرد: با دعوت از خیرین خارج استان لرستان و خیرین داخل استان می توان در زمینه ایجاد وقف های جدید و هدایت نیت واقف به سمت حوزه علمیه اقدامات مؤثری انجام داد.

حجت الاسلام عبداللهی تربیت مبلغ وقف را از دیگر راهکارهای مهم در زمینه ایجاد و احیای موقوفات دانست و اظهار داشت: در این زمینه همکاری اوقاف لرستان نتیجه بخش است.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها از دیگر فرصت های مناسب برای نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه و ایجاد وقف های جدید است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه بیان احکام و آثار و برکات وقف از دیگر الزاماتی است که باید با بهره مندی از ظرفیت مبلغان، رسانه و فضای مجازی انجام شود، گفت: با ایجاد و احیای موقوفات می توان اقدامات مؤثری در رفع مشکلات جامعه انجام داد.

وی بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی تأکید کرد و اذعان داشت: در سایه این مهم بسیاری از مشکلات حوزه و طلاب برطرف خواهد شد و نقش بسزایی در رشد و گسترش حوزه های علمیه در استان دارد.

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: باید عواقب موقوفاتی که در تصرف دیگران هستند در جامعه بیان شود و به این مسائل پرداخته و برای احیای این موقوفات راهکارهای اساسی به کار گرفته شود./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
موقوفات ظرفیت بزرگی برای تامین کمبودهای مالی حوزه هاست.
1
0