۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۶۵۴۹
سازمان ملل:

دو میلیون کودک یمنی دچار سوء تغذیه حاد هستند

دو میلیون کودک یمنی دچار سوء تغذیه حاد هستند
سخنگوی سازمان ملل از توقف ۲۶ طرح کمک انسان دوستانه در یمن و خطر گرسنگی میلیون‌ها نفر در کنار شیوع کرونا خبر داده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، استیون دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: « کمبود منابع مالی منجر به توقف اقدامات انسان دوستانه در یمن شده است... در حال حاضر 16 طرح از مجموع 41 طرح اصلی سازمان ملل محدود یا متوقف شده است ».
 
وی افزود: «در صورت عدم دریافت کمک مالی بیشتر، 26 طرح دیگر تا پایان سال، یا متوقف شده و یا خدمات خود را کاهش می‌دهند».
 
سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه "تاکنون تنها 42٪ کمک‌های انسانی مصوب سازمان ملل دریافت شده که در پایان سال در کمترین میزان خود قرار دارد"، از تأمین کنندگان کمک ها خواست تعهدات خود را پرداخت کرده و حمایت از این طرح‌ها را افزایش دهند.
 
او تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های این سازمان، در پی تشدید درگیری‌ها، از ماه اکتبر جاری بیش از 8 هزار نفر آواره شده‌اند. دوجاریک هشدار داد همزمان با شیوع کرونا، خطر گرسنگی و قحطی میلیون ها نفر نیز رو به افزایش است، به گونه ای که قیمت مواد غذایی 140% نسبت به میانگین قیمت ها پیش از درگیری ها افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: حدود 20 میلیون نفر در یمن از عدم امنیت غذایی رنج می برند که از این تعداد حدود 10 میلیون نفر وضعیت بحرانی دارند. همچنین نزدیک به 2 میلیون کودک دچار سوء تغذیه حاد و نیازمند درمان هستند که 360 هزار نفر از آن ها، در معرض مرگ قرار دارند./ت302/ف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
بیش از 2 میلیون کودک زیر 5 سال یمنی، دچار سوء تغذیه حاد هستند؛ بیش از ۲.۵ میلیون کودک در افغانستان با سوء تغذیه شدید مواجه هستند. سوء تغذیه بیش از یک میلیون کودک در سومالی. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا شما بگو سازمان ملل، حالا بگو نظم جهانی، حالا بگو پیشرفت و تکنولوژی، حالا بگو جقوق بشر؛ از همه این ها چه سود؟ حرف های قشنگ آنها را باور کنیم یا عملکرد افتضاح آنها را؟!!! چرا؟؟؟!!! مگر این کودکان بشر نیستند؟!!!!!! آری، دنیای زر و زور، انسانیت نمی شناسد. آخه برای چی؟؟!!! تا کجا می خواهند بروند؟!!!! واقعا با این همه دارایی وثروت خوشبختند؟؟؟!!! اگر خوشبخت بودند که این کارها را نمی کردند!!!!!!! چگونه وجدانی با شنیدن این موضوع به درد و فکر وادار نمی شود!!!!! # مرفهین بی درد # ظالمین پست # دروغگویان گستاخ# خدایا چقدر زشت است ذات گروهی از آدم های دنیا که از انسان بودن فقط شکل ظاهری اش را دارند!!! جنگ، ظلم و ستم، استعمار و سلطه طلبی و تحریم و ..... !!!!!! خدا را شکر که انسان های این کره خاکی تا همیشه زنده نیستند که بی خیال از مردن این کودکان از گرسنگی، به فکر کارهای دیگر باشند؛ و عمرشان به پایان خواهد رسید.
0
0