۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۶۴۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

مسؤولان در ماه های آخر عمر دولت؛ بازار و اقتصاد را به حال خود رها نکنند

مسؤولان در ماه های آخر عمر دولت؛ بازار و اقتصاد را به حال خود رها نکنند
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: شایسته نیست که دولتمردان و مسؤولان در ماه های آخر عمر دولت، بازار و اقتصاد را به حال خود رها کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی صبح امروز در دیدار با جمعی از اصناف و بازاریان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، اظهار داشت: بازار بخش بزرگی از جامعه است که کسی نمی تواند منکر جایگاه حساس آن در روابط اجتماعی باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه بیان کرد: بازاریان در شرایط حساس کنونی کشور نقش بسیار مهمی در آرامش جامعه و کاستن بار روانی از دوش مردم را دارند، لذا باید گفت که شما به نوعی سربازان میدان اقتصاد محسوب می شوید.

این استاد حوزوی با انتقاد از وضعیت نامناسبت اقتصادی و کاهش نظارت ها در بازار، گفت: متاسفانه با کاهش چشمگیر نظارت بر بازار شاهد رشد پدیده های مذموم در بازار تحت عنوان گرانفروشی و احتکار هستیم که این امر وجه بسیاری از دیگر بازاریان منصف را زیر سووال برده است.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به اینکه گرانفروشی و احتکار از نظر انسانی و شرعی گناهی بزرگ محسوب می شود، افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «مَن دخَلَ فی شیءِ مِن اَسعارِ المُسلمین لِیَغلی علیهم کان حقًا عَلی اللهِ اَن یَقذِفَهَ فی مُعظَمِ جَهنَّم رأسَه اَسفلَه» هر کسی به عنوانی، سبب گرانی در بازار مسلمانان گردد برخداوند لازم است او را در بزرگترین جایگاه جهنم سرنگون سازد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تورم و اقتصاد ناسالم لطمات جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد آورد، گفت: زمانی که وضعیت اقتصاد نابسامان شود، دیگر بخشها و حوزه ها نیز دچار مشکلات خاص خود می شوند، اگر می بینیم که آمار ازدواج در جامعه پایین است و در مقابل آمار طلاق بالا بی شک این ناهنجاری اجتماعی بی ارتباط با وضعیت نابسامان اقتصادی نیست.

این عالم کرمانشاهی دولت را مسوول تنظیم، مدیریت و نظارت بر بازار عنوان کرد و گفت: در این شرایط حساس که از بیرون دشمنان نهایت فشارها را بر ملت و نظام تحمیل کرده اند، شایسته نیست که دولتمردان و مسوولان در ماه های آخر عمر دولت، بازار و اقتصاد را به حال خود رها کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در ادامه تاکید کرد: کسی نمی تواند بگوید که تمام بازاریان خدایی ناکرده در مسیر غیرشرعی به دنبال کسب روزی هستند، ولی متاسفانه برخی از بازاری نماها و دلالان زمینه ساز این وضعیت در کشور شده اند، بنابراین از قوه قضائیه درخواست می کنیم که با این مخلان اقتصادی برخورد شدید داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه تلاش برای کسب روزی حلال در اسلام به عنوان جهاد معرفی شده است، گفت: کسی که به امید و پشتوانه خداوند متعال قدم در کسب روزی حلال برای خانواده خود می گذارد به مانند رزمنده ای است که در راه خدا جهاد کند، بنابراین شما باید جزو این دسته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود گفت: همچنین از مردم درخواست می کنیم که به شایعات درباره بازار توجه نکنند، زیرا همین شایعات خود زمینه ساز ایجاد تورم و سودجویی عده ای دلال و فرصت طلب می شود./1400//210/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیاردی ایمیدرو در معادن/ سهم ناچیز آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: در سال 98، حدود 5.4 میلیارد یورو (معادل150 هزار میلیارد تومان) طرح ایمیدرو در حوزه معادن به بهره‌برداری رسید، در حالی که سهم استان از سرمایه‌گذاری معادن سالانه به یک هزار میلیارد هم نمی‌رسد.

سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیاردی ایمیدرو در معادن/ سهم ناچیز آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو
یوسف داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: به دلیل تحریم‌ها واردات آلومینا چندان میسر نیست و مدیران استان همانطور که با جدیت پیگیر پروژه‌هایی مثل مس سونگون، سنگ‌های تزئینی و شرکت ماشین سازی هستند باید تولید آلومینا در سراب را هم در اولویت پیگیری‌های خود قرار دهند.

داوودی حداقل آلومینای مورد نیاز کشور را 1.5 میلیون تن عنوان و اضافه کرد: با اجرایی شدن پروژه تولید آلومینا در سراب وابستگی کشور به آلومینا کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه 2.3 میلیون یورو برای آلومینیوم جنوب تخصیص یافته و بهره‌بردای از این پروژه نیز آغاز شده، افزود: تلاش‌های زیادی را برای اجرایی شدن آلومینای سراب صورت داده‌ایم و قرارداد فاز اول پروژه به مبلغ 4 هزار میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیا مبادله شده است.

نماینده سراب در مجلس با اشاره به وجود معادن متعدد مس، آلومینیوم، سنگ‌های تزئینی، سرب و غیره در نقاط مختلف استان، متذکر شد: در سال 98، حدود 5.4 میلیارد یورو (معادل150 هزار میلیارد تومان) طرح ایمیدرو در حوزه معادن به بهره‌برداری رسید، در حالی که سهم استان از سرمایه‌گذاری معادن سالانه به یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به بهره‌برداری کامل رسیدن معادنی مثل مس و آلومینیوم می‌تواند اشتغالزایی بسیار قابل توجهی داشته و استان را تبدیل به قطب صنعتی کند؛ بنابراین لازم است مسوولان استان ورود جدی‌تری به حوزه معادن داشته باشند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
احسنت
0
0