۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۶۶۷۰

سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند

سازمان بهداشت جهانی اعتراف کند
حدود دو ماه از دهه اول محرم و بیش از ده روز از ایام اربعین گذشت؛ اما پیش‌بینی‌های مراکز بهداشتی از وضعیت کرونا در عراق هرگز به‌درستی محقق نشد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حدود دو ماه از دهه اول محرم و بیش از ده روز از ایام اربعین گذشت؛ اما پیش‌بینی‌های مراکز بهداشتی از وضعیت کرونا در عراق هرگز به‌درستی محقق نشد.

طبق برخی از آمارها در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۵ میلیون زائر در کربلا حضور داشتند و سرشماری‌های‌ الکترونیکی عتبه عباسیه در ایام اربعین، کربلا را میزبان حدود ۱۵ میلیون زائر اعلام کرد.

از سویی در چند سال اخیر با توجه به حضور و دخالت‌های امریکا و ایجاد ناامنی و عقب‌افتادگی‌های تحمیلی توسط غربی‌ها در عراق، وضعیت این کشور از نظر بهداشتی و درمانی بسیار اسفناک، و شمار بیمارستان‌ها، پزشکان،  پرستاران و دارو بسیار کمتر از استانداردهای جهانی است.

پس در اینجا با سه عامل روبه‌روییم: جمعیت متراکم زوار در عاشورا و اربعین؛ وضعیت اسفناک بهداشتی در عراق؛ و گذشت بیش از ده روز از ایام اربعین که زمان کافی برای بروز علائم و انتشار ویروس است. گویا این سه مقدمه سازمان‌های بهداشتی را باید به این نتیجه برساند که کرونا سرتاسر کشور عراق را فراگرفته‌ است و به‌زودی از کشته پشته می‌سازد.

اما جمع‌بندی اخبار «شبکه السومریه» عراق در خلال این روزها، نشان داد که آمار مبتلایان به کرونا و تلفات ناشی از آن دقیقا خلاف این پیش‌بینی‌هاست و سیر پیشرفت این ویروس در عراق بسیار طبیعی و باثبات گزارش می‌شود و وضعیت عراق برخلاف پیش‌بینی‌ها هرگز بحرانی نشد و بلکه بیماری در کربلا به‌شدت فروکش هم نمود.

بدیهی است که نگارنده قصد ندارد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را زیر سؤال ببرد و اتفاقا باور دارد که حفاظت از جان خود و دیگران شرعا و عقلا واجب است.

پرسش ما از سازمان بهداشت جهانی و متخصصان امر این است: چرا کرونا در عراق آن‌طور که شما پیش‌بینی می‌‌کردید، رشد نکرد؟

آیا سیدالشهدا علیه‌السلام معجزه کرده، یا واقعیت کرونا چیزی است غیر از آنچه تاکنون شما به جهانیان دیکته کرده‌اید؟

ازسوی‌دیگر متاسفانه در این روزها کشورمان با وجود تعطیلی اماکن زیارتی، مساجد، نماز جمعه، و محدودیت‌های فراوان در عزاداری ایام محرم و به‌رغم رعایت بیش از ۹۰درصد پروتکل‌های بهداشتی توسط مومنان و عزاداران، با موج سوم و شدید کرونا روبه‌روست.
واقعیت چیست؟!

سازمان‌ بهداشت جهانی تاکنون تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کرد. همچنین مدیران وزارت بهداشت کشورمان که بعضا مریدان بی‌چون‌وچرای آرای آن سازمان‌اند، همین حرف‌ها را تکرار می‌کردند. حال باید پاسخ‌گوی این ادعاها در برابر افکار عمومی باشند، و اگر پاسخی قانع‌کننده‌ ندارند پس باید به‌صراحت اعتراف کنند که این اتفاق در عراق معجزه بی‌بدیل اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده‌، و یا کرونا آن‌چیزی‌ نیست که تاکنون می‌پنداشتند./د101/ف

محمدصادق ناطقی
ارسال نظرات