۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۶۶۸۶
انصارالله یمن:

جامعه جهانی عربستان را برای بازگشایی فرودگاه صنعا تحت فشار بگذارد

جامعه جهانی عربستان را برای بازگشایی فرودگاه صنعا تحت فشار بگذارد
وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواسته ائتلاف عربی به رهبری عربستان را برای بازگشایی فرودگاه صنعاء تحت فشار بگذارد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن روز چهارشنبه از سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) و جامعه جهانی خواست ائتلاف عربی به رهبری عربستان را برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء تحت فشار بگذارند.

وزارت حمل و نقل یمن در بیانیه ای گفته: فرودگاه از جهات فنی و راه اندازی برای استقبال از تمامی پروازهای غیرنظامی آماده است. در این بیانیه همچنین به پل هوایی تبادل اسرا که در نیمه ماه جاری صورت گرفت اشاره شده است.

وزارت حمل و نقل یمن افزوده: ورود و خروج هواپیماهای اسرا تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ، همزمان با ورود و خروج هواپیماهای سازمان ملل، سازمان های بین المللی و هواپیماهای باری، حاکی از آن است که فرودگاه مجهز به تمامی خدمات فنی مطابق با مقررات بین المللی ایکائو می باشد.

در این بیانیه همچنین آمده: کمیته بین المللی صلیب سرخ، خدمات هوایی ارائه شده توسط فرودگاه صنعا به هواپیماهای غیرنظامی در سطح آمادگی بالا و مطابق با مقررات بین المللی ستوده است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان از 9 آگوست 2016 پروازهای فرودگاه بین المللی صنعا را محدود کرده است؛ بر این اساس، تمامی پروازهای غیرنظامی به استثنای هواپیماهای سازمان ملل و آژانس های بشردوستانه وابسته، مشروط به هماهنگی با عربستان، ممنوع اعلام شده است./ت302/ف

ارسال نظرات