۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۶۹۲

مسابقه عکس «وحدت اسلامی» در اسلام‌آباد برگزار می‌شود

مسابقه عکس «وحدت اسلامی» در اسلام‌آباد برگزار می‌شود
مسابقه عکس «وحدت اسلامی» با مشارکت شورای ملی هنرهای پاکستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران به مناسبت میلاد النبی(ص) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قاسم مرادی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با خانم فوزیه سعید، مدیرکل شورای ملی هنرهای پاکستان (PNCA) دیدار و پیرامون زمینه‌های همکاری دوجانبه و گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که اعجاز گل، مسئول بخش فیلم و سینمای شورای ملی هنرهای پاکستان و سید رمضان موسوی، مسئول روابط عمومی رایزنی فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند، طرفین بر ضرورت گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور ایران و پاکستان تأکید کردند.

مرادی در سخنانی، ضمن تبریک انتصاب خانم فوزیه سعید از همکاری‌های شورای ملی هنرهای پاکستان با رایزنی فرهنگی کشورمان در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور ایران و پاکستان در حوزه فرهنگ و هنر تأکید کرد و پیشنهاد برگزاری مسابقه عکس با موضوع «وحدت اسلامی» با مشارکت شورای ملی هنرهای پاکستان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ایران در ماه ربیع‌الاول و همزمان با ایام میلاد النبی(ص) را داد.

وی همچنین، با تشریح مراحل و نحوه مسابقه، اظهار امیدواری کرد که بعد از برگزاری این مسابقه سراسری، با همکاری PNCA بتوانیم در آینده نیز مسابقات فرهنگی و هنری برگزار کنیم.

خانم فوزیه سعید در سخنانی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و مسلمان هستند. ما روابط فرهنگی، هنری و تاریخی عمیقی با جمهوری اسلامی ایران داریم که باعث افتخار است.

مدیرکل شورای ملی هنرهای پاکستان ادامه داد: این شورا وابسته به وزارت میراث ملی دولت پاکستان همواره برای گسترش روابط فرهنگی و هنری با جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند. ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه در بخش نمایش فیلم و آثار و صنایع دستی ایرانی در این مجموعه آماده همکاری هستیم.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد نماینده فرهنگی کشورمان مبنی بر برگزاری مسابقه عکس، گفت: ما آمادگی داریم تا در این مسابقه مشارکت کنیم، زیرا در گذشته نیز چند مسابقه فرهنگی ـ هنری برگزار کردیم.

خانم فوزیه سعید در ادامه، آمادگی خود را برای برگزاری هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد و گفت: خواهان کسب تجربه از سینماگران و کارگردانان ایرانی هستیم و قصد داریم دوره آموزش فیلم سازی با دعوت از خانم نرگس آبیار یا مجید مجیدی، از فیلم سازان برجسته، هنرآموزان ما بتوانند از تجربیات آنان استفاده کنند./۹۸۸/د102/ق

ارسال نظرات