۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۷۹۶

روحانی برجسته شیعه پاکستان از پرونده اتهامات بی‌اساس تبرئه شد

روحانی برجسته شیعه پاکستان از پرونده اتهامات بی‌اساس تبرئه شد
حجت الاسلام والمسلمین تقوی که به جرم تظاهرات علیه توهین به پیامبر اکرم ص در مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی بازداشت شده بود بعد از ۸ سال پیگیری قانونی تبرئه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق رضا تقوی که به جرم تظاهرات علیه توهین به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی با پرونده سازی، بازداشت شده بود بعد از 8 سال پیگیری قانونی تبرئه شد.

طبق اعلام شعبه پیگیری قانونی حزب مجلس وحدت پاکستان این پرونده سازی علیه حجت الاسلام والمسلمین سید صادق رضا تقوی دبیر سابق حزب مجلس وحدت پاکستان در سال 2012 بعد از تظاهرات گسترده مردم کراچی علیه توهین به پیامبر اسلام (ص) به اتهام تحریک مردم علیه کنسولگری رسمی کشور خارجی و ضد امنیت ملی تشکیل شده بوده پس از پیگیری های مکرر قانونی از این اتهامات بی اساس تبرئه شد.

لازم به ذکر است در سال 2012 در جمع تظاهرات کنندگان علیه فیلم موهن و توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) در کراچی سید علی رضا تقوی برادر کوچک حجت الاسلام والمسلمین سید صادق رضا تقوی پرچم آمریکا را از کنسولگری پایین آورده و آن را به آتش کشید و در نتيجه با تیراندازی مأموران امنیتی به شهادت رسید و نخستین شهید در راه حفظ حرمت رسول اکرم(ص) در پاکستان لقب گرفت.

ارسال نظرات