۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۶۸۲۴
از محل عواید موقوفات و خیرین صورت گرفت؛

توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونایی در بندرعباس

توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونایی در بندرعباس
هرمزگان - در رزمایش طرح احسان ماندگار و از محل عواید موقوفات و خیرین، ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از کرونا در امامزاده سیدمظفر بندرعباس توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در آئین توزیع 1200 بسته معیشتی بین آسیب دیدگان ناشی از کرونا اظهار کرد: در طول تاریخ، همیشه وقف در خدمت نیاز بشر بوده و باید هدایتگری در حوزه وقف باید به سمت و سوی رفع نیازهای بشری باشد.

وی افزود: نیازمند کار کارشناسانه ای در استان هرمزگان توسط جمعی از نخبگان آشنا به موارد وقف هستیم که با همفکری خود، نیازهای استان را رصد و موقوفات جدید را به سمت و سوی رفع نیازها هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و فرهنگ خدمت وقف در جامعه نهادینه شده و مردم شاهد اثرات موقوفات در جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: وقف، خیرین و واقفین را ماندگار و پرونده اعمال نیک آنان را باز نگه می دارد. از این رو این سنت حسنه می تواند به کسانی که دوست دارند پس از مرگشان نیز پرونده اعمالشان بسته نشود کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد و ابراز داشت: نقشی که امامزادگان در حوزه فرهنگی و پر کردن خلاء معنوی جامعه ایفا می کنند، نقش کم نظیر است.

امام جمعه بندرعباس از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاهی برای شیعیان که در شرایط سخت که به معنویت و ارتباط با خدا نیازمندند نام برد و گفت: به اذعان بسیاری از محققین فعال در حوزه تمدن اسلامی، امامزادگان در طول تاریخ، نقش بی بدیل در تقویت شیعه داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان داشت: استان هرمزگان در زمینه کمک‌های مومنانه در شرایط کرونایی خوش درخشید. همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این زمینه به خوبی عمل کرد و مردم متوجه شدند که وقف چگونه می تواند در خدمت نیاز جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: این حرکت خداپسندانه تداوم یابد و مردم استان همچنان یار و یاور نیازمندان استان باشند چراکه طرح مواسات و همدلی طرحی مستمر بوده و مخصوص زمان و مکان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه شاهد موج جدیدی از کرونا در سطح جهانی هستیم و این یک بلای جهانی است، گفت: تمامی سعی و تلاش دستگاه های حوزه سلامت، دانشگاه علوم پزشگی استان بر این است حداقل مشکل برای مردم ایجاد شود و مردم بتوانند در مواجهه با این پدیده شوم، کارهایی انجام دهند و سلامت خود را تضمین کنند./851/

ارسال نظرات