۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۹۱۴
اردوغان:

مکرون به درمان ذهنی نیاز دارد

مکرون به درمان ذهنی نیاز دارد
اردوغان در شبکه‌های اجتماعی گفت: مشکل فردی به نام مکرون اسلام و مسلمانان چیست؟ ماکرون به درمان ذهنی نیاز دارد. 
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا،‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نسبت به عملکرد  همتای خود در فرانسه گفت: امانوئل مکرون نیاز به چکاپ روانی دارد. 

ماکرون و اردوغان در مورد حقوق دریایی در شرق مدیترانه، لیبی، سوریه و - اخیراً - درگیری‌های تشدید شده در قره باغ کوهستانی اختلاف نظر دارند.

اردوغان در سخنرانی خود در شهر کایسری در مرکز ترکیه گفت:‌ چه چیز دیگری می‌توان به رئیس کشوری که آزادی عقیده را درک نمی‌کند و چنین رفتاری را با میلیون‌ها نفر در کشورش زندگی می کند که اعضای یک دین متفاوت هستند، گفت؟
 
پس از آن که رئیس جمهور ترکیه به همتای خود گفت که نسبت به برخوردش با مسلمانان به کمک ذهنی نیاز داد، فرانسه سفیر خود در ترکیه را فراخواند.  
 
پیشنهاد مکرون برای دفاع از ارزشهای سکولار کشورش در برابر اسلام رادیکال خشم دولت ترکیه را برانگیخته است.

ماکرون در این ماه اسلام را به عنوان یک دین "در بحران" در سراسر جهان توصیف کرد و گفت که دولت در دسامبر لایحه ای را برای تقویت قانونی در سال 1905 ارائه می کند که کلیسا و ایالت فرانسه را به طور رسمی از هم جدا می کند.

وی از نظارت دقیق تر بر تحصیل و کنترل بهتر بودجه خارجی مساجد خبر داد.

ترکیه یک کشور اکثریت مسلمان اما سکولار است که بخشی از ناتو است اما نه اتحادیه اروپا، جایی که پیشنهاد عضویت آن برای چندین دهه به سبب اختلاف‌هایی به تأخیر افتاده است. 

اردوغان در شبکه‌های اجتماعی گفت: مشکل فردی به نام مکرون اسلام و مسلمانان چیست؟ ماکرون به درمان ذهنی نیاز دارد. 

اردوغان همچنین پیش بینی کرد مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022 عملکرد خوبی نداشته باشد.
ارسال نظرات