۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۶۹۴۴
آیت الله صافی گلپایگانی مطرح کرد؛

بهره‌گیری از هوش مصنوعی؛ متدی جدید در ارائه دیدگاه‌های دینی

بهره‌گیری از هوش مصنوعی؛ متدی جدید در ارائه دیدگاه‌های دینی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید برای مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی پیامی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید برای مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که عصر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، پیامی ارسال کرد.

متن این پیام که توسط حجت الاسلام تحویلدار قرائت شد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از افتخارات حوزه های علمیه در طول غیبت کبری که فقهای عالی مقام به آن توجه بسیار داشته اند استفاده از علوم و دانش های معتبر هر عصر و زمان بوده که در پیشبرد اهداف مقدس دینی نقش بسزایی داشته است.

اگر نگاهی به تمدن های مختلف در ادوار گذشته داشته باشیم می بینیم که تمدن اسلامی و مدنیت دینی سرآمد همه تمدن ها بوده است که حتی اسلام شناسان و خاور شناسان به این امتیاز بزرگ اسلامی اذعان نموده اند.

کتاب «تمدن اسلام و غرب» اثر دانشمند بزرگ فرانسوی گوستاو لوبون بر این باور و عقیده است که همیشه تمدن اسلامی به جهت استفاده بهتر از علوم و دانش های روز و تأکید علما و دانشمندان دینی در بهره گیری از ابزار و وسائل علمی و فنی هر زمان در حل مشکلات و ارائه مدل برتر برای مدیریت جهانی دارای بزرگترین مدال افتخار برای تمدن صحیح بوده است.

حوزه های علمیه ما امروز هم این افتخار را دارد که درصدد است تا از فناوری و تکنولوژی برتر و وسائل ارتباطی نوین به اصطلاح هوش مصنوعی برای پیشبرد عقاید صحیح و هدایت و ارشاد مردم و زندگی سالم و کمال انسانیت استفاده نموده و از آن به عنوان یک متد جدید و دانشی نو برای ارائه نظرات و دیدگاه های دینی بهره بگیرد.

امروز وظیفه حوزویان از هر زمان دیگر بیشتر و مسؤولیت آنها سنگین تر است و ما می توانیم با استفاده از آیات نورانی کتاب خدا و معارف بلند اهل بیت(ع) حقایق و تعالیم شرع مقدس را به گوش جهانیان برسانیم و همانطور که امام رضا(ع) فرموده اند «لو علم الناس محاسن کلامنا لأتبعونا».

ان شاءالله تعالی همه در رساندن پیام آسمانی قرآن و تبلیغ رسالت جهانی موفق باشید و بتوانید در ظل عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) زندگی پاک و سالم و سعادت جاودان را به جهانیان ارائه دهید.

8 ربیع الاول 1442

لطف الله صافی گلپایگانی

/841/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
گفتگو با حجت الاسلام امام موسوی برادر شهید و فرزند آیت الله امام موسوی
آدرس خبر :
http://www.tabeshekosar.ir/vdcjyvevxuqeviz.fsfu.html
0
0