۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۶۶۹۸۴

درخواست پاکستان از فیسبوک برای محدود کردن محتوای اسلام‌هراسانه

درخواست پاکستان از فیسبوک برای محدود کردن محتوای اسلام‌هراسانه
نخست‌وزیر پاکستان در نامه‌ای خطاب به مدیر عامل فیسبوک، خواستار ممنوعیت انتشار محتوای اسلام‌هراسانه و نفرت‌پراکنی علیه اسلام در بستر این رسانه اجتماعی شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در توئیتی خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک خواستار آن شد که انتشار مطالب اسلام‌هراسانه و نفرت‌پراکنی علیه اسلام، مشابه ممنوعیتی که درباره هولوکاست اعمال شده است، ممنوع شود.
 
عمران خان در این نامه نوشت: «من این مطلب را می‌نویسم تا توجه شما را به اسلام‌هراسی فزاینده‌ای که موجب تشویق نفرت، افراط‌گرایی و خشونت در سراسر جهان، به ویژه از طریق استفاده از رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک می‌شود، جلب کنم».
 
وی افزود: متأسفانه در برخی کشورها، مسلمانان از حقوق شهروندی و انتخاب شخصی آزادانه از نوع پوشش گرفته تا انجام عبادت، محروم می‌شوند.
 
عمران خان با اشاره به اسلام‌هراسی در هند افزود:  قوانین و اقدامات ضدمسلمانان مانند قانون شهروندی و همچنین كشتار هدفمند مسلمانان و مقصر دانستن آنها به دلیل شیوع كرونا، بازتاب‌دهنده پدیده شنیع اسلام‌هراسی است.
 
 عمران خان در ادامه اظهار کرد: در فرانسه، اسلام به اشتباه با تروریسم مرتبط دانسته می‌شود و متأسفانه انتشار کاریکاتورهای کفرآمیز که اسلام و پیامبر اکرم(ص) را هدف قرار می‌دهند، مجاز است. این امر منجر به قطبی شدن بیشتر جامعه و به انزوا کشاندن مسلمانان در فرانسه خواهد شد
 
عمران‌خان به مدیر عامل فیسبوک تأکید کرد که منزوی‌سازی، به ناچار به افراط‌گرایی منجر می‌شود که جهان به آن نیازی ندارد.
 
وی نوشت: «با توجه به سوءاستفاده و آزار گسترده مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی، از شما می‌خواهم که اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی علیه اسلام را در فیسبوک همانگونه که در مورد هولوکاست اعمال کرده‌اید، ممنوع کنید»./د102/ف
ارسال نظرات