۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۶۹۸۷

گزارش تفصیلی نشست تخصصی «تبیین اجمالی مقررات فقهی ساختمان»

گزارش تفصیلی نشست تخصصی «تبیین اجمالی مقررات فقهی ساختمان»
حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین اجمالی مقررات فقهی ساختمان گفت: مقررات فقهی ساختمان ۱۰ بسته بحثی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، روز شنبه سوم آبان‌ماه نشست «تبیین اجمالی مقررات فقهی ساختمان در مقایسه با مقررات ملی 22 گانه ساختمان» با حضور حجت الاسلام علی کشوری در خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با ذکر یک مقدمه و بیان سرفصل‌های مقررات فقهی ساختمان گفت: اگر مسأله «تغییر هویت ساختمان» به صورت جدی دنبال شود مسائل گوناگونی از جمله موضوع «محیط تربیت» کودکان حل خواهد شد. 

حجت الاسلام کشوری گفت: بخش اعظمی از احکام اسلامی وابسته به ساختمان است و در حوزه نظام سازی، بحث ساختمان و «تغییر هویت ساختمان» یک دعوا و بحث واجب است.

وی با ذکر این نکته که هر کدام از سرفصل‌های مطرح شده جای تبیین مفصلی دارد گفت: محل و زمین ساخت ساختمان، حیاط و ایوان ساختمان، جانمایی درست اجزا و نقشه ساختمان، خرید و فروش زمین و ساختمان، مقررات بهره‌برداری از ساختمان (کارکردهای ساختمان)، ویژگی‌های ظاهری و تزئینات ساختمان، گرمایش و سرمایش، تهویه و نظافت ساختمان و نگهداری حیوانات، از سرفصل‌های مهم مقررات فقهی ساختمان می‌باشد./102/ف

 متن کامل این نشست را می‌توانید از اینجا زیر دریافت کنید.

علی صفوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
تشکر از رسا
7
0
ناشناس
United Arab Emirates
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
مقررات فقهی ساختمان در مقایسه با مقررات ملی ساختمان
۲۲ دسته در مقایسه با ۱۰ دسته
جالب بود
6
0
عمران
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سلام
مباحث مقررات ملی ۲۲ گانه ساختمان که میفرمایید یعنی همه ۲۲ مبحث . ولی حداقل مباحث ۶ تا ۱۱ کلا محاسباتی هستند و در آزمایشگاهها و با احتمالات ریاضی به دست اومدن و جایی برای نظر فقهی و ... ندارند . بحثهای معماری را میشود با بحثهای فلسفی و فقهی قاطی کرد ولی مباحث سازه ای را خیر .
0
5
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
سطح مقطع سیم پریزها از نظر فقهی باید چقدر باشه؟
1
5