۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۶۷۰۴۴

چالش‌های دوران غیبت امام زمان درون مایه کتاب «غایب»

چالش‌های دوران غیبت امام زمان درون مایه کتاب «غایب»
نویسنده کتاب «غایب» گفت: در کتاب «غایب» به شخصیت حضرت امام عصر (عج) پرداخته و حال و هوای زمانه ایشان را برای مخاطب بازگو کرده ام.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حسن بیانلو، نویسنده کتاب «غایب» درباره این اثر گفت: اوایل دهه ۹۰ بود که انتشارات «سوره مهر» تصمیم گرفت مجموعه‌ای درباره معصومین منتشر کند و نگارش هر جلد از کتاب‌ها را به نویسنده‌ای سپرد. خوشبختانه قرعه نگارش درباره امام زمان (عج)  به نام من افتاد.

وی افزود: کتاب «غایب» زندگینامه‌ای داستانی است که به شکل سرگرم کننده‌ای برای نوجوانان و جوانان نوشته شده است. تعداد داستان‌ها درباره امام زمان(ع) بسیار کم است، زیرا ایشان بیشتر عمرشان را غایب بودند و داستان‌هایی هم که نگارش شده، به زندگینامه مادر این امام بزرگوار اختصاص دارد که از روم آمده  و با امام حسن عسکری(ع) ازدواج کردند؛ اما بنده در کتاب «غایب» بیشتر به شخصیت حضرت امام عصر(عج) پرداخته و حال و هوای زمانه ایشان را برای مخاطب نوجوان و جوان بازگو کرده ام.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب «غایب» اولین کتابی بود که درباره معصومین(ع) نوشتم، اظهار کرد: چالش من برای نگارش کتاب «غایب» این بود درباره شخصیتی می‌نوشتم که به محض تولد غایب می‌شوند و بیشتر عمرشان در زمانی که امام حسن عسکری (ع) زنده بودند و حتی پس از شهادت ایشان، در غیبت می گذرد؛ به عنوان  نویسنده‌ای که درباره امام زمان می‌نویسد، سعی کردم راهی پیدا کنم تا به شکل پیوسته‌ای زندگینامه این امام بزرگوار را روایت کنم.

بیانلو  خاطر نشان کرد: کتاب‌های زیادی درباره امام زمان (عج) نوشته شده اند، من سعی کردم برای نگارش کتاب غایب، سراغ منابع دسته اول و قدیمی‌ بروم./826/د102/ق

ارسال نظرات