۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۶۷۰۵۰
حجت الاسلام رستمی:

اساتید برخی پایان‌نامه‌ها را به‌سمت مهدویت سوق دهند

اساتید برخی پایان‌نامه‌ها را به‌سمت مهدویت سوق دهند
رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اهمیت معرفی منجی به جهانیان گفت: هدایت پایان نامه‌های دانشجویی و به نوعی توجه علوم انسانی به این موضوع ضروری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، همزمان با آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در نشست علمی عهد و پیمان استادان دانشگاه ها گفت: ما در عصری به سر می‌بریم که به واسطه حوادث مختلف تزلزل جدی در بنیاد نظریه های مدعی قطعیت به وجود آمده است که یکی از این حوادث شیوع بیماری کرونا و تبعات فکری نظری و اندیشه های این شیوع در فضا و ساحت فکر و اندیشه است.

وی ادامه داد: بسیاری از نظریه های مدعی جهان‌شمولی، مدعی آرمان گرایی و مدعی ارائه آرمانشهر مطلوب بشری امروزه به صورت جدی به چالش کشیده شده‌اند و هم ناکافی بودن، ناقص بودن و ناتوان بودن ساحت علم بشری برای پاسخگویی به نیازهای ماده و طبیعی به اثبات رسیده و هم مدت‌هاست تشت رسوایی این نظریه‌ها در پاسخگویی به نیازهای درونی بشر و نیازهای معنوی بشر و نیازهای حقیقی بشر از بام افتاده است.

حجت الاسلام رستمی ادامه گفت: آنجاست که موضوع توجه به آن عنصر نجات‌بخش و توجه به آن منجی حیات‌بخش و توجه به آن موعود امت‌ها و ادیان به صورت جدی‌تری فضای طرح و ارائه و تبلیغ و بازگویی را پیدا کرده‌اند و از همین جا مسئولیت همه کسانی که ردای علم بر تن کرده‌اند جدی‌تر است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: آنچه که در دین اسلام مسئولیت آور است نه قدرت و طاقت بلکه علم است و این نه بر علمای قادر بر ایجاد یک نظام اجتماعی بلکه خود علم تکلیف می آورد که بر اساس این تکلیف برای ایجاد این نظام‌های اجتماعی اداره کننده جوامع بشری باید حرکت اتفاق بیفتد و این اولین مسئولیت این حرکت به دوش دانشمندان است.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اظهار کرد: ما به نوعی به تعبیر دقیق و حکیمانه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هم نسبت به خودسازی و هم نسبت به دعوت دیگران و توجه خود و جامعه پردازی و هم نسبت به حرکت در آوردن تمام ظرفیت‌های اجتماعی به خصوص ظرفیت‌های عالی که در نظام اجتماعی جامعه مسلمان برای تمدن سازی  وجود دارد، مسئولیت‌های فراوانی داریم.

حجت الاسلام رستمی، تلاش برای معرفی منجی عالم بشریت را در شرایط کنونی دنیا، ضروری دانست و خطاب به اساتید دانشگاه‌ها گفت:  قالب‌های مختلفی برای کار و فعالیت اساتید ما وجود دارد و بنده قطعاً اطمینان دارم و شما عزیزان بر این باور هستند که اگر ما همت کنیم و اراده کنیم، توفیق هم از جانب خداوند تبارک و تعالی همراه خواهد شد و به بخشی از وظایفی که در این حوزه داریم عمل کار خواهیم کرد.

وی افزود: مدعیان مهدویت و شبهه افکنان در اصل مهدویت فعالیت‌هایشان کم نیست و فضای مجازی جولانگاه آنهاست. هر استادی در قالب هایی که در اختیار دارد می‌تواند در این راستا فعالیت کند.

حجت الاسلام رستمی در پایان گفت: معرفی ذخایر غنی که در حوزه تالیف مقالات و مجموعه‌های مکتوب در عرصه مهدویت داریم می‌تواند به دانشجویان در این زمینه به‌خوبی کمک کند. هدایت پایان نامه‌های دانشجویی و به نوعی توجه علوم انسانی به این موضوع ضروری است و اساتید می توانند در هدایت دانشجویان به آن توجه کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات