۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۷۱۷۲
لطفی:

مراسم ۱۳ آبان در تهران با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود

مراسم ۱۳ آبان در تهران با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود
تهران - لطفی با بیان اینکه شورای هماهنگی متولی مراسم هفته وحدت خواهد بود، گفت: مراسم ۱۳ آبان در تهران با سخنرانی قالیباف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت هفته وحدت و مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان و تشریح و تبیین فضای حاکم بر این مراسم صبح امروز سه‌شنبه، ۶ آبان‌ماه، با حضور نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

لطفی اظهار کرد: ما به دلیل محدودیت‌های کرونایی تردیدهایی درباره برگزاری این نشست داشتیم، اما بسیاری درباره برنامه‌های این مراسم سؤال می‌کردند. لذا تصمیم به برگزاری نشست گرفتیم. دو مناسبت را پیش رو داریم؛ هم در آستانه هفته وحدت اسلامی و هم یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هستیم. این روزها بار دیگر شاهد گستاخی رئیس‌جمهور فرانسه در راستای اسلام‌ستیزی و حمایت رذیلانه از یک نشریه در اهانت به نبی مکرم اسلام بودیم. لذا این گستاخی و بی‌ادبی را شدیداً محکوم و از اقدام کشورهای اسلامی در تحریم کالاهای فرانسوی حمایت می‌کنیم و امیدواریم به اقدامی بین‌المللی تبدیل شود تا هشداری اولیه و جدی به این دولت گستاخ داده شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم سفیر فرانسه را احضار و اعتراض ملت ایران را بیان کنند. وحدت امت اسلام، اخوت و برادری و پرهیز از تفرقه ریشه قرآنی دارد و برخلاف برخی از منابع، محدود به دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم نیست، بلکه ریشه آن مربوط به قبل از انقلاب و دوران مبارزات است که رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید در ایرانشهر و در هماهنگی با علمای اهل سنت چنین چیزی را بیان و بعد از انقلاب رسمیت پیدا کرد.

لطفی بیان کرد: با هدایت‌های مقام معظم رهبری شاهد تأسیس مجمع تقریب بودیم و این مأموریت به مجمع واگذار شد. البته باید از ظرفیت سایر نهادها در راستای مأموریت خطیر وحدت بهره جست، لذا در نشستی که داشتیم بنا شد شورای هماهنگی عهده‌دار برگزاری مراسم هفته وحدت در داخل کشور و مجمع تقریب در خارج از کشور باشد. البته مجمع تقریب در استان‌ها دفاتر و تشکیلاتی ندارد، لذا از ظرفیت‌های سایر نهادها همانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استفاده می‌شود و ما هم به عنوان وظیفه دینی و انقلابی آن را اجابت کردیم.

وی تصریح کرد: وقتی شورای هماهنگی کاری را پذیرفته، بدین معنی است که زیرمجموعه‌های آن هم پذیرفته‌اند و تشریک مساعی خواهند داشت تا شاهد اتحاد و انسجام پیروان مذاهب اسلامی در مقابله با استکبار جهانی باشیم. البته امسال محدودیت‌هایی به دلیل شیوع کرونا وجود دارد و قطعاً باید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گیرد. ۱۳ آبان امسال مصادف با ۱۷ ربیع و به روایتی روز ولادت پیامبر اسلام است. نکته دیگر اینکه حفظ وحدت و استکبارستیزی ریشه قرآنی دارد و استکبار با دامن زدن به تفرقه مذهبی به دنبال نابودی اسلام است. از سوی دیگر پیام هفته وحدت یکی شدن مذهب نیست، بلکه خنثی کردن توطئه دشمن است و یوم‌الله ۱۳ آبان نیز ریشه کاملاً قرآنی مبتنی بر سیره نبوی و علوی دارد و جدال دو جبهه حق و باطل و نزاع دو اندیشه استضعاف و استکبار است.

لطفی اظهار کرد: آیات متعددی در قرآن بر لزوم پرهیز از تفرقه و برادری و برابری مؤمنان تاکید دارد. اصل برنامه‌های امسال ما بر بستر فضای مجازی و پرهیز از اجتماعات است، لذا از یک ماه قبل ستادهایی در سراسر کشور در راستای بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی در راستای برگزاری هفته وحدت و ۱۳ آبان شکل گرفته است. همچنین نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم؛ از جمله اینکه فردا نشستی در همین مکان با حضور نماینده جنبش حماس، شخصیت‌های دانشگاهی و مورخان با موضوع استکبارستیزی و حفظ وحدت اسلامی برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغات گسترده شهری در سراسر کشور یکی دیگر از برنامه‌های هفته وحدت است لذا با همکاری با وزارت کشور و نهادهای امنیتی، شب ۱۳ آبان، آسمان ایران نورافشانی و جشنی به عنوان اعلام نفرت و انزجار از اهانت به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) برگزار خواهد شد، چراکه لازمه تبعیت از قرآن و تمسک به رسول الله داشتن روحیه ضداستکباری است و باید عزت و اقتدار ملت ایران را در روز ۱۳ آبان به رخ جهانیان بکشیم. حضرت امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را به عنوان انقلاب دوم معرفی کردند، چراکه ریشه استبداد، استکبار و نظام سلطه است، لذا ۱۳ آبان ۵۸ شاهد اهتزاز پرچم مبارزه با استکبار بودیم. بعد از کودتای ۳۲ چون شاهد مبارزه با استکبار نبودیم، بنابراین شاه مستبد دوباره به کشور باز گشت لذا باید استبدادستیزی با استکبارستیزی همراه باشد.

لطفی اظهار کرد: امسال راهپیمایی ۱۳ آبان و تجمعات متراکم سال‌های قبل را هم نخواهیم داشت و در ۴۲ شهری که وضعیت قرمز اعلام شده است تجمعاتی برگزار نخواهد شد، چراکه بنا داشتیم در چارچوب مصوبات ستاد مبارزه با کرونا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، اقدام کنیم. با این محدودیت‌ها غفلت‌نکردن از سلامت مردم و در عین حال غافل نبودن از وظیفه دینی بر همه ما لازم است، لذا ۱۳ آبان در سراسر کشور منهای ۴۳ شهر که وضعیت بحرانی دارند با رعایت فاصله اجتماعی و داشتن ماسک مراسم خواهیم داشت. در تهران نیز رأس ساعت ۱۵ با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل لانه جاسوسی مراسم برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ایران اسلامی هرگز در امور هیچ کشوری دخالت نکرده و دخالت نخواهد کرد، اما پیام انقلاب اسلامی و مردم ایران، فاصله گرفتن مردم آمریکا از خوی استکباری و ددمنشی دولت این کشور است. همه برنامه‌های ما با رعایت اصول بهداشتی است. لذا از مردم درخواست داریم این مراسم نمادین را به نحو احسن و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کنند و ان‌شاءالله امسال هم در این مراسم و در مقابل لانه جاسوسی شاهد حضور همه اقشار باشیم./۸۱۳/د102/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات