۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۶۶۷۱۹۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اهانت به مقدسات اسلامی نتیجه سکوت و عدم موضع گیری جهان اسلام است

اهانت به مقدسات اسلامی نتیجه سکوت و عدم موضع گیری جهان اسلام است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: بسیاری از گستاخی‌ها نسبت به مقدسات اسلامی به دلیل عدم قاطعیت و انسجام کافی در موضع‌گیری‌های شخصیت‌های جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن حمایت دولت فرانسه از اقدامات موهن علیه نبی مکرم اسلام و مقدسات دینی مسلمانان، به آیه 9 سوره صف اشاره و اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ» و تأکید می‌کند او کسی است که پیامبرش را با هدایت و دین درست فرستاد تا آن را برابر هرچه دین است پیروز گرداند، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: آنچه امروز همگان اذعان دارند گسترش محبوبیت تعالیم حیات‌بخش قرآن و اخلاق پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در سطح جهانی و مخصوصاً در جامعه غربی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اگر سردمداران ظلم و بی‌عدالتی به الگوی انسانیت و مظهر رحمت اسائه ادب می‌کنند به تعبیر مقام معظم رهبری در نامه به جوانان اروپا تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینهٔ مشترک تمام سودجویی‌های ستمگرانه بوده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: همان‌طور که رهبری عزیز در این نامه اشاره کرده‌اند موظف هستیم در تبیین انگیزه‌های دشمنی با اسلام و در معرفی صحیح اسلام ناب به جهان اقدام عملیاتی داشته باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید در تلاشی برخاسته از حمیت دینی در برابر این تفوق طلبی امثال مکرون ایستاد.

وی تصریح کرد: بسیاری از این گستاخی‌ها به دلیل عدم قاطعیت و انسجام کافی در موضع‌گیری‌های شخصیت‌های جهان اسلام است که متأسفانه در برابر پیامبری که رحمه للعالمین است حکام جهان اسلام در عمل نتوانسته‌اند خط قرمزی تعریف کنند که کسی جرئت این جسارت را نداشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این امر تأسف‌آور یا به خاطر وادادگی در برابر ابرقدرت‌هاست که بقای مقامات و علایق خودشان را در اطاعت محض از این‌ها می‌دانند یا به خاطر عدم فهم و درک صحیح از مقام و منزلت اسلام و پیامبر اسلام (ص) است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آستانه هفته وحدت همه کسانی که به هر طریق می‌توانند در دفاع از اسلام ناب و پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) نقش‌آفرینی کنند؛ به‌گونه‌ای که حتی یک خانواده در دورافتاده‌ترین نقاط دنیا در مقابل این اقدام موهن به‌صورت عملیاتی و اقدام حکیمانه در راستای ادای دین به ساحت مقدس پیامبر اسلام ایفای نقش کند تا سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام نسبت به سال‌های گذشته ویژه و ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: البته درعین‌حال لازم است به این اقدام مذبوحانه دشمنان در سطوح مختلف و توسط اقشار گوناگون ازجمله نخبگان، اساتید، هنرمندان فعالان رسانه اهل سیاست (البته به معنای واقعی)، ورزشکاران و ... جواب داده شود.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که امثال مکرون که این‌گونه به عزیزترین و شریف‌ترین پیامبر خدا و محبوب بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان و مورد احترام بقیه ادیان توحیدی اسائه ادب می‌کنند، کرونای عقلی دارند و باید مورد مطالعه و عبرت دیگران قرار گیرند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: مکرون به پیامبر اکرم توهین کرد چون منطق و عقلانیت در غرب وحشی، مسئله‌ای غریب است؛ اما مناسب است در ایام پیش رو علمای تشیع و تسنن در سراسر دنیا با برگزاری وبینارها، جلسات و... ضمن نقد رفتار این اقدام سخیف، جوابی با گستره جهانی و مؤثر به او بدهند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات