۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۲۸۶
استاد حوزه علمیه:

رهبر معظم انقلاب نماد وحدت در کشور هستند

رهبر معظم انقلاب نماد وحدت در کشور هستند
کرمانشاه - حجت الاسلام صابری گفت: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه زمینه ساز وحدت در کشور بوده است و این را می توان عطیه ای الهی برای مردم ایران و حتی جهان اسلام دانست.

حجت الاسلام رحمان صابری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مولفه های یک جامعه موفق را باید وحدت به معنای واقعی دانست.

استاد مدرسه عالی آیت الله بروجردی کرمانشاه در ادامه گفت: تا زمانی که یک جامعه به معنای عملی و واقعی به وحدت نرسند، هیچ گاه نمی توان دیگر بخش ها را سازماندهی و یا مدیریت کرد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت می تواند بسترساز توسعه جوامع اسلامی باشد، تاکید کرد: یکی از اولین اهداف رسول اکرم (ص) قبل و بعد از نبوت شان، تلاش برای ایجاد وحدت و برادری در بین مردم بود که نمونه بارز آن را می توان در پیمان «حلف الفضول» توسط ایشان دانست.

حجت الاسلام صابری در ادامه تاکید کرد: همچنین ائمه اطهار علیهم السلام با وجود تمام فشارهایی که از سوی خلفای دوران خویش بر آنان وارد می آمد همواره در مسیر وحدت امت اسلام حرکت می کردند.

این استاد مدرسه عالی آیت الله بروجردی گفت: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: «صدقة یحبها الله اصلاح بین الناس إذا تفاسدوا و تقارب بینهم إذا تباعدوا» یعنی اینکه: ایجاد وحدت هنگام پیدایش اختلاف و تباهی امت و نزدیک کردن آنها در هنگام جدائی، صدقه ایست که خداوند آن را دوست دارد.

وی تصریح کرد: همین حدیث گهربار از امام جعفر صادق علیه السلام بارزترین نمود وحدت در بین مسلمین است، از سوی دیگر با نگاهی به گفتار امامان متوجه می شویم که این بزرگواران همواره در بحث وحدت و انسجام جهان اسلام پیش قدم بوده اند.

حجت الاسلام صابری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید جامعه از نعمت وجود رهبری فرزانه همانند امام خامنه ای بهره ببرد، گفت: با وجود تمام مشکلاتی که دشمنان این انقلاب برای ملت ایران فراهم آورده اند وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه زمینه ساز وحدت در کشور بوده و هست و این را می توان عطیه ای الهی برای مردم ایران و حتی جهان اسلام دانست.

این استاد حوزوی با اذعان به اینکه برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی زمینه ساز برخی از ناهنجاری ها در جامعه شده است، تاکید کرد: متاسفانه کاهش چشمگیر نظارت دولتمردان در بحث اقتصاد باعث شده است که در بسیاری از بخش ها، جامعه دچار نوسانات و ناهنجاری های شدیدی شود.

وی با اشاره به انتقاد از کاهش ازدواج ها، افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در جوانان، گفت: تا زمانی که این همه مشکلات و نوسانات اقتصادی، فرهنگی و... در جامعه است، جوانان از مقوله ازدواج و تاهل گریزان هستند، بنابراین برای اصلاح این وضعیت نیازمند یک هم صدایی بزرگ در بین مسؤولان و دولتمردان هستیم.

حجت الاسلام صابری افزود: ازدواج به فرموده رسول اکرم (ص) نصف دین هر مسلمانی است که این سخن پیامبر (ص) نشان از اهمیت این سنت الهی دارد، بنابراین شایسته است که مسؤولان در مقوله ازدواج به معنای واقعی ورود پیدا کنند و از برگزاری جلسات و همایش های بدون خروجی در این زمینه خودداری کنند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: اگر دولتمرادن و مسؤولان به دنبال کاهش ناهنجاری ها در سطح جامعه هستند مشکلات موجود بر سر راه جوانان برای ازدواج را حل کنند.

وی این مشکلات را بیکاری، اقتصاد بیمار و... عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بحث اقتصاد، اشتغال و... همچنان جوانان مشکل دارند، نباید توقع داشت که آمار ازدواج بالا برود و آمار طلاق پایین.

حجت الاسلام صابری در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که در آینده این مشکلات از پیش روی جوانان این مملکت و نظام برداشته شود تا ان شاء الله شاهد شکوه و عظمت بیشتر این انقلاب در سطح بین المللی باشیم./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات