۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۳۳۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خدمت به سلامت مردم در زمره جهاد فی سبیل الله است

خدمت به سلامت مردم در زمره جهاد فی سبیل الله است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعالیت و خدمت در راستای ارتقای سلامت و امنیت مردم در واقع خدمت به خدا و در زمره جهاد فی سبیل الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و معاونین بیمه سلامت استان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، به تبیین اهمیت سلامتی و ارتقای بیمه‌ای در این زمینه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها از نعمت سلامتی باید بهره‌مند شوند، گفت: یکی از موضوعاتی که مرز نمی‌شناسد سلامتی است چراکه همه انسان‌ها باید از این نعمت برخوردار شوند و کسی حق ندارد سلامتی انسان‌ها را تهدید کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسلام اهمیت ویژه‌ای برای سلامتی قائل شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام در جنگ‌ها به یارانش می‌فرمود: اگر با مشرکین می‌جنگید آب آشامیدنی آنان را مسموم نکنید که خودشان یا حیواناتشان صدمه ببینند و به سلامتی آنان تعرض نکنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: دین مبین اسلام دینی است که کارهایش با محوریت انسان جهت‌دهی شده است و خداوند هم می‌فرماید: «وَلَقَدْ کرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»؛ یعنی ما آدمیزادگان را گرامی داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نعمت سلامتی، افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: «نعمتان مجهولتان الصحة و الامان» و تأکید می‌کند دو نعمت است که ناشناخته است؛ سلامتی و امنیت؛ ازاین‌رو یکی از نعمت‌هایی که انسان در همه احوالات به آن نیاز دارد نعمت سلامتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: انسان در حال سلامتی تعادل رفتاری، گفتاری و جسمانی دارد؛ اما هر که این نعمت بزرگ را دارد قدر آن را نمی‌داند در حالی که با کوچک‌ترین سردرد، شکر این نعمت خدادادی را به جای می‌آورد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت خادمان سلامت، افزود: خدمت به سلامت مردم یعنی خدمت به مخلوقی که خدا خلق کرده و در قرآن آن را تعبیر به «أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» کرده است؛ یعنی خدا برای خلق چنین موجودی به خودش تبریک گفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خدمت به خلق خدا خدمت به خداست؛ به این دلیل که خدا می‌فرماید هر که به خلق من خدمت کند پیش من عزیز است؛ ازاین‌رو باید خادمان سلامت و فعالان این عرصه قدر جایگاه و این توفیق ذی‌قیمت را بدانند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات