۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۳۴۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

گسترش اسلام و گرایش مردم به آن، دشمنی غربی‌ها را آشکارتر ساخت

گسترش اسلام و گرایش مردم به آن، دشمنی غربی‌ها را آشکارتر ساخت
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمنان اسلام هنگامی که می‌بینند اسلام به پیش می‌رود و انسان‌های مختلفی به اسلام روی می‌آورند، دشمنی خودشان را ابراز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم(صلی‌الله علیه و آله) و امام صادق(علیه‌السلام) اظهار داشت: علت توهین غربی‌ها به پیامبر مکرم اسلام(صلی‌الله علیه و آله) پیشرفت و گسترش اسلام است؛ دشمنان اسلام هنگامی که می‌بینند اسلام به پیش می‌رود و انسان‌های مختلفی به اسلام روی می‌آورند، دشمنی خودشان را ابراز می‌کنند.

وی افزود: این دشمنی، در باطن آن‌ها وجود دارد و قرآن کریم می‌فرماید: این‌ها با شما دشمن هستند و آنچه در سینه دارند بیشتر است از آنچه که در ذهن دارند و گاهی از آن سخن می‌گویند، بنابراین دشمنی آنان واضح است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اینکه چطور می‌شود گاهی اوقات افرادی همانند رئیس‌جمهور فرانسه، پررویی کرده و به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند به دلیل پیشرفت اسلام است؛ در حال حاضر مسلمانان مختلفی در فرانسه وجود دارند و تلاش می‌کنند تا دستورات اسلام را اجرا کنند همچون دخترانی که محجبه هستند و مایل هستند با حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در واقعه اخیر، معلم تاریخی در یکی از مدارس فرانسه به پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله) توهین کرده و جوان چینی که اسم او، عبدالله است، آن معلم را به قتل رسانده و خودش نیز کشته شده است البته دقیقاً مشخص نیست این جوان چینی به دلیل توهین به پیامبر اکرم(صلی‌الله علیه و آله) آن معلم را کشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه دارد: دخالت رئیس‌جمهور فرانسه در این مورد و تأیید توهین به شخص رسول خدا(صلی‌الله علیه و آله) از یک‌سو و ربط دادن سخنان توهین‌آمیز معلم تاریخ به آزادی بیان از سوی دیگر کار صحیحی نیست؛ البته همه می‌دانیم که غربی‌ها فقط ادعای آزادی دارند اما اجازه نمی‌دهند مسلمانان آزاد باشند چراکه آزادی حقیقی، آزادی در اعتقاد، بیان و قلم است، آنان اجازه نمی‌دهند که مسلمانان با حجاب به دانشگاه بروند و یا اگر کسی درباره صهیونیست‌ها انتقادی بکند، زندانی می‌شود.

وی یادآور شد: وزیر کشور فرانسه گفته است در ماه‌های آینده، چندین مسجد در فرانسه را تعطیل می‌کنند، بدون شک این اقدامات به دلیل ترس گسترش اسلام و افزایش گرایش افراد به این دین الهی است؛ می‌توان گفت که انقلابی که امام راحل فرمودند که انفجار نور است به کشورهای اروپایی در حال انتقال است.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: کشورهای اسلامی در مقابل این توهین نا به جا عکس‌العمل نشان داده‌اند و برخی اعلام کرده‌اند که اجناس فرانسوی را خریداری نمی‌کنند.

وی گفت: در کشور ما مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه این کار را محکوم کردند و من هم پیشنهاد می‌کنم که همه ما این محکومیت را به صورت عملی و با خریداری نکردن اجناس فرانسوی اعلام کنیم و ضربه‌ای به اقتصاد فرانسه وارد آوریم؛ اگر مسلمانی در مقابل توهین به باعظمت‌ترین موجود خدا یعنی پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آه)، عکس‌العمل و واکنشی نداشته باشد، نشان می‌دهد که مسلمان بی‌حالی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: البته توهین به مقدسات اسلامی در شرایط کنونی علت‌های دیگر نیز دارد که از جمله آن می‌توان به سنجش حساسیت مسلمانان نسبت به پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله) و کاهش توجهات به انتخابات آمریکا اشاره کرد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات