۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۳۷۰
مروری بر اهم سخنان سخنرانان سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی؛

از تبیین راه‌های رسیدن به وحدت تا محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

از تبیین راه‌های رسیدن به وحدت تا محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز گذشته به صورت مجازی و با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفته وحدت اسلامی به فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام(ص) بنابر روایات اهل سنت است تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت ایشان بنا بر روایات موجود در شیعه است، گفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این هفته بسیار مهم علمای کشورهای مختلف را در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گردهم می آورد تا راهکارهای ایجاد و تحکیم وحدت میان مسلمانان با حضور علمای بزرگ جهان اسلام به خوبی تبیین شود.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تا کنون سی و سه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را طی سال های گذشته برگزار کرده است، امسال اما سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی روز گذشته به خاطر وجود ویروس منحوس کرونا به صورت مجازی و با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، محمدباقر قالیباف و حجت الاسلام والمسلیمن شهریاری آغاز به کار کرد.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در این کنفرانس بیش از ۳۰۰ اندیشمند داخلی و خارجی به سخنرانی بپردازند که این حجم از سخنرانی در کنفرانس وحدت امری استثنائی و بی نظیر به شمار می رود.

در زیر مروری بر سخنان سخنرانان روز گذشته سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی خواهیم داشت:

آیت الله مکارم شیرازی:

راه رسیدن به وحدت بازگشت به آموزه های اسلامی و قرآنی است

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی ویدئویی به سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی راه رسیدن به وحدت را بازگشت به آموزه های اسلامی و قرآنی دانست و گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان برابر با شرک است.

ادامه مطلب ...

آیت الله مقتدایی:

همبستگی جوامع اسلامی برای عبور از بحران کرونا ضروری است

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کرونا را امتحان الهی دانست و گفت: اتحاد جوامع اسلامی برای عبور از بحران کرونا و رفع خسارت های به بار آمده لازم و ضروری است.

ادامه مطلب ...

آیت الله امامی کاشانی:

اتحاد مسلمانان؛ تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اتحاد مسلمانان تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان است، گفت: جامعه اسلامی هرگز نباید در برابر دشمن سر تعظیم فرود بیاورد.

ادامه مطلب ...

آیت الله دری نجف آبادی:

اتحاد جوامع اسلامی؛ تنها نسخه نجات بخش در مقابل زیاده خواهی مستکبران

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اتحاد جوامع اسلامی را تنها نسخه نجات بخش در مقابل زیاده خواهی مستکبران دانست و گفت: کرونا فرصتی برای اتحاد جوامع اسلامی است.

ادامه مطلب ...

آیت الله نور مفیدی:

امت اسلامی با وحدت در برابر دشمنان بایستند

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه امت اسلامی باید با وحدت در برابر دشمنان بایستند، گفت: همه مسلمانان باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.

ادامه مطلب ...

آیت الله شیخ عیسی قاسم:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛ بلایی عظیم برای جوامع اسلامی

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه امت اسلامی به سه بلای بزرگ و سرنوشت ساز مبتلا هستند، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بلایی عظیم برای جوامع اسلامی است.

ادامه مطلب ...

حجت الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم:

سردمداران غرب فحاشی و توهین را آزادی بیان معنا می کنند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه نتیجه اقدام وقیحانه فرانسه سرشکستگی و منزوی شدن خواهد بود، گفت: غرب فحاشی و توهین را آزادی بیان معنا می کند.

ادامه مطلب ...

مولوی اسحاق مدنی:

حمایت از امت اسلامی وظیفه همه مسلمانان است

نائب رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی دلیل اصلی مشکلات جوامع اسلامی را فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: حمایت از امت اسلامی وظیفه همه مسلمانان است.

ادامه مطلب ...

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری:

کنفرانس وحدت از ابتکارات انقلاب اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کنفرانس وحدت را از ابتکارات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امسال بیش از ۳۵۰ شخصیت برجسته جهان اسلام در این کنفرانس سخنرانی می کنند.

ادامه مطلب ...

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد:

علما در شرایط کنونی به تبیین صفت برجسته ایثار اقدام کنند

رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه علما در شرایط کنونی به تبیین صفت برجسته ایثار اقدام کنند، گفت: جامعه درمانی ایثارگران جان برکف خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ هستند.

ادامه مطلب ...

قالیباف:

لکه ننگ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر پیشانی مرتجعان خواهد ماند

رییس مجلس شورای اسلامی که اخیراً به کرونا مبتلا شد، در پیامی تصویری که پیش از ابتلایش به کرونا ضبط شده بود تأکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیری نخواهد پایید و لکه ننگ آن در تاریخ به برخی کشورهای اسلامی نزد ملت های مسلمان و آزاده جهان باقی خواهد ماند.

ادامه مطلب ...

/841/

ارسال نظرات