۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۶۶۷۳۹۲
امام جمعه اشنویه:

علمای جهان اسلام مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنند

علمای جهان اسلام مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنند
تهران - ماموستا خاتمی بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) را اعظم مصائب خواند و گفت: علمای جهان اسلام مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ماموستا سید مصطفی خاتمی مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل تسنن و امام جمعه اشنویه، جمعه شب در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: خلقت عالم هستی بر اساس حکمت الهی بوده است.

وی افزود: خداوند متعال موجودات را با شعورهای مختلف خلق و آنان را در عالم هستی قرار داد و در میان همه موجودات این انسان بود که موجودی مختار، مسؤول و خلیفه الهی خلق شد.

ماموستا خاتمی با بیان اینکه خداوند متعال راه رسیدن به سعادت را برای انسان تبیین کرده است، اظهار داشت: همچنین شیوه مقابله با مصائب و بلایا را تبیین فرمود؛ کرونا امروز یکی از بلایا و مصائب جوامع بشری و مسلمانان به شمار می رود که امنیت جانی و مالی مردم را به خطر انداخته است.

امام جمعه اشنویه ادامه داد: انسانیت حکم می کند همه انسان ها به مقابله با این ویروس منحوس اقدام کنند و یافته های خودشان را در اختیار دیگران قرار دهند زیرا همه در برابر سلامتی خود و دیگران مسؤول هستند.

وی افزود: هیچ تسامح و کوتاهی در برابر مبارزه با کووید 19 پذیرفته شده نیست و همه از نظر شرعی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند اما مسؤولیت مسؤولان ذی ربط بیش از مردم است.

ماموستا خاتمی با تاکید بر اینکه همکاری و وحدت جوامع اسلامی می تواند روحیه نشاط و امید را در میان مسلمانان تقویت کرده و زنده نگاه دارد، ابراز کرد: رسالت پیامبراکرم(ص) ایجاد وحدت و رحمت بود؛ جهان صحنه آزمایش الهی است و همه با ترس، گرسنگی، جان و مال آزمایش می شوند و پیروز کسی است که اهل مقاومت و شکیبایی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که از انجام تکلیف الهی سر باز می زنند و یا دست به سازش می زنند آنان دیگر نمی توانند مستحکم و مقاوم باشند؛ امروز اعظم مصائب بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) است در حالی که جهان بشریت تشنه سیراب شدن از چشمه حقیقت است، امید که فرهیختگان و بزرگان جوامع اسلامی مردم را به سوی وحدت و حقیقت هدایت کنند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
میلاد موفور السرور حضرت رسالت پناه و هفته وحدت مبارک
0
0